Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

Fem samtal idag för att boka resa ARN-SIN, DPS-ARN med utgående voucher, cirka 10 min väntan varje gång.

Hade själv kollat på United och sett en del resor, om än inte överflöd hem från DPS. (Jan 2022)

1. Man, mycket oengagerad och kunde inte hitta några resor till eller från DPS i Januari. HUACA
2. Kvinna, något mer engagerad och aktiv men kunde inte hitta några resor även när jag påtalade dom jag själv kunde se på United. HUACA
3. Kvinna, mycket engagerad och aktiv i sökandet och vad hon kunde hitta för resor. Utan att jag påtalar vad jag lyckats hitta kan hon se dessa som jag spanat på och även några jag inte kan se, på det datum jag helst ville ha. Yey! Vi kollar på olika alternativ och denna gör sitt bästa för att hitta en smidig resa utan långa stopp etc. När vi närmar oss bryts samtalet! Vi kollar efter buisness för två pers men får veta att den bara finns för en.
4. Ringer upp igen och får tala med en annan man. Mycket oengagerat, kan absolut inte hitta något av det vi nyligen kollat på även när jag ger utförligt information. HUR KAN DET VARA SÅ OLIKA! HUACA
5. En annan man, hittar INGET inledningsvis men låter inte lika "hopplös" som man 1 och 4. Jag påtalar sedan vad vi lyckades hitta i under samtal 3, vilket denne efter en stund lyckas hitta, och hjälper mig bra tills vi hittar samma lösning som under samtal 3.

Det FÅR INTE vara så där stor skillnad på personalen. Detta måste lyftas till högre instans.

Har fått två inställda flyg kopplade till min First First med ANA, så anslutningsflygen från LHR-BRU-GOT är inställda med Brussels Airlines.

Fick mail om detta igår och är ombokad till Brussels Airlines tidigare avgångar från LHR. Problemet är bara att flyget går 11:05 från LHR och jag ankommer 16:10. En teknisk omöjlighet om jag blir lika förvånad varje gång hur de ens kan boka om till något sådant vid inställda flyg.

Agent 1 - Samtalskö, plats 4. Kommer fram till en väldigt loj kille som mumlar fram ett namn som jag ej kan uppfatta. Han får efter viss tvekan får upp min bokning. Börjar titta på bokningen, blir sedan helt tyst och efter ytterligare ett tag så bryts samtalet.

Agent 2 - Samtalskö, plats 9. Piggare tjej svarar och presenterar sig tydligt med namn, men kan ej hitta SK1516 LHR-CPH. Finns sökbar på Sas.se som bonusbiljett och det finns 5st platser kvar i Plus enligt hemsidan, utan endast SK528 till ARN som avgår 18:05. Påtalar att de finns sökbara som Eurobonusbiljetter på deras egen hemsida. Hon hittar dem ändå inte. Sätter mig på paus för att kolla upp varför. (Pausmusiken är verkligen helt gräslig, kan man ta upp detta så de byter ut den?!? Den driver mig till vansinne varenda gång man får sitta och lyssna på denna! :eek:). Hon återkommer och nu finns platserna. Allting skickas till Eurobonusavdelningen för biljetteringen (mao en agent som ej har full behörighet (?) att göra detta själv).

Frågar om det blir ändring i beräkning av skatter etc. men enligt henne så vid IROP:s så ska inte jag som kund stå för detta (det är ju trevlig), men om skatterna GÅR ner istället då? Vid en snabbsökning så ser jag ju bara skatterna på de aktuella segmenten och då är ju SAS-flighterna billigare med närmare 1000 kr, men jag vet ju att de beräknas annorlunda när det är AA-BB-CC istället för BB-CC som ska beräknas. Är mest nyfiken och vill lära mig, kommer inte bråka om detta så att säga. Vill bara lära mig och förstå bättre hur skatterna beräknas när vi bokar Awardbiljetter.

Hur kan jag själv se vilka skatter det är på ett enkelt sätt och jmf om det är någon skillnad? Det tråkiga nu är att jag byter ner mig från Business Intra-Europa med mellanlandning i Brussel med tänkt chokladinköp till SAS Plus med mellanlandning på Kastrup en sen söndagkväll i oktober. Det låter verkligen som en lyckoträff. ;)

Biljetten kom i mailen 30 min efter avslutat samtal så det gick undan idag.

Ringde in för att boka om ett SAS-leg i en *A-bokning för att SAS "737-700:at". Kille, mycket lågmäld, hittar alternativet jag föreslår. Tyst i luren. Jag frågar snällt om det går bra att boka om? Ja svarar han kort. Tyst igen. Frågar honom om han behöver någon mer uppgift från mig. Nej svarar han. Tyst. Jag tackar för samtalet och lägger på. En timme senare kommer ny e-ticket. Mycket märkligt samtal. Vad har dom hittat för folk till kundtjänst egentligen?

Tackar! Guiden gick inte att följa fullt ut längre då Matrix ser lite annorlunda ut, men jag fick ändå hop det efter lite pillande och letande. Enligt denna uträkning så har jag nog tjänat närmare 1000SEK nu då jag ej behövde betala något för IROP:s, men det stämmer ändå inte fullt ut när jag jmf med vad jag har betalat tidigare i skatter och avgifter. Kanske lägger på bränslekostnaden eller något som ej räknas med längre. Äh, blev inte riktigt klok varför det diffar så. Men tack för länk och guide! :)

• Gilla
Reactions: ekf
Ringde in för att boka om ett SAS-leg i en *A-bokning för att SAS "737-700:at". Kille, mycket lågmäld, hittar alternativet jag föreslår. Tyst i luren. Jag frågar snällt om det går bra att boka om? Ja svarar han kort. Tyst igen. Frågar honom om han behöver någon mer uppgift från mig. Nej svarar han. Tyst. Jag tackar för samtalet och lägger på. En timme senare kommer ny e-ticket. Mycket märkligt samtal. Vad har dom hittat för folk till kundtjänst egentligen?
De kanske tar betalt per ord?

Toppen