Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

Ringde in för att boka om ett SAS-leg i en *A-bokning för att SAS "737-700:at". Kille, mycket lågmäld, hittar alternativet jag föreslår. Tyst i luren. Jag frågar snällt om det går bra att boka om? Ja svarar han kort. Tyst igen. Frågar honom om han behöver någon mer uppgift från mig. Nej svarar han. Tyst. Jag tackar för samtalet och lägger på. En timme senare kommer ny e-ticket. Mycket märkligt samtal. Vad har dom hittat för folk till kundtjänst egentligen?

Ha ha....låter som samma jag hade.
Han hörde inget extra som jag sa och var helt tyst...fick fråga om han var kvar, två gånger.
Mycket fokuserad på datorn antagligen.....eller så spelada han CS vid sidan om.
Dock gjorde han sitt jobb:D

Ha ha....låter som samma jag hade.
Han hörde inget extra som jag sa och var helt tyst...fick fråga om han var kvar, två gånger.
Mycket fokuserad på datorn antagligen.....eller så spelada han CS vid sidan om.
Dock gjorde han sitt jobb:D

Känns ju som @Maja fick prata med honom också..;)

Agent 1 - Samtalskö, plats 4. Kommer fram till en väldigt loj kille som mumlar fram ett namn som jag ej kan uppfatta. Han får efter viss tvekan får upp min bokning. Börjar titta på bokningen, blir sedan helt tyst och efter ytterligare ett tag så bryts samtalet.

De verkar inte ha så många anställda där?

Bokade en biljett idag och fick hjälp av en duktig kille som tog egna initiativ.

Dock fanns inte destinationen jag vill åka till på de datumen så det fick bli en annan destination.

Min första kontakt med denna nya service. En award blev inställd så jag ringde och bad om återbetalning. Han mumlade något namn bekräftade att jag får tillbaka alla pengar men hörde knappt honom. Sen avslutade vi samtalet. Bokningen är avbokade men inga poäng, voucher eller skatter är betalda. Får jaga poäng och voucher imorgon i alla fall..

Ringde in idag, fick vänta förvånansvärt länge (nr 2 i kön men tog drygt 10 min att komma fram). Upplevde att servicen var väldigt trevlig och han knappade intensivt, han hittade dock inte något av det jag sökte efter men upplevde ändå att han försökte och hade ganska bra koll. Oklart om han sökte leg för leg men han var hjälpsam, passade på att (vilket jag redogjorde för i tråden om 737-700) fråga om en vanlig revenue-bokning där det ändrats till 737-700 och han var hjälpsam och körde den för återbetalning med kommentar om att det flyget ändå inte kommer gå.

Ska göra nytt försök imorgon och se om annan agent kan hitta de platser jag såg hos både air canada och united.

Toppen