Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Judas kiss

Medlem
Jag brukar inte bry mig om ”de där rutorna” där det visas vad som är tillgänglighet för resp bolag. Visas det att det finns platser (hos ngt av dem) är det värt en signal till SAS för att kolla.

Rätt mindset. Fårse vad som händer. När jag kollar United airlines sökmotor så ska en del rutter stämma överens med "business saver" och även rätt bokstav (l)
 

Judas kiss

Medlem
De där rutorna visar bara vilken sökmotor Awardfares använde för att hitta platserna. Eftersom SAS sökmotor för star alliance ligger nere sedan ett år så visar den helt enkelt noll för Eurobonus. Ring till SAS och boka om du ser platser med United/AirCanada/ANA/LifeMiles eller vilken sökmotor du än använder för att se platser.

Perfekt då har man det utrett :)
 

Davvelavve

Medlem
Ser att turkish kör ett plan från Istanbul - panama med stopp i bogota på ca 1.5h, tror ni ett sånt flyg är ok? Samt poängkostnaden bör bli för panama och inte Sydamerika. Är ju vad jag kan se lättaste vägen dit med minst byten.
 

Mr Basic

Medlem
Ser att turkish kör ett plan från Istanbul - panama med stopp i bogota på ca 1.5h, tror ni ett sånt flyg är ok? Samt poängkostnaden bör bli för panama och inte Sydamerika. Är ju vad jag kan se lättaste vägen dit med minst byten.
Ok är det nog (sen om SAS låter dig boka denna är ngt helt annat :rolleyes:).
Om du menar lägst antal byten från IST så ja. Om du utgår från ARN/CPH/OSL så finns många alternativ med 2 byten/mellanlandningar som tar dig till PTY.
Finns ju via USA (flera) och även via BOG (Avianca och Lufthansa).

Edit. Copa med bas i PTY har ett fint nätverk i Nord-, Syd- och Centralamerika.
 

Davvelavve

Medlem
Ok är det nog (sen om SAS låter dig boka denna är ngt helt annat :rolleyes:).
Om du menar lägst antal byten från IST så ja. Om du utgår från ARN/CPH/OSL så finns många alternativ med 2 byten/mellanlandningar som tar dig till PTY.
Finns ju via USA (flera) och även via BOG (Avianca och Lufthansa).

Edit. Copa med bas i PTY har ett fint nätverk i Nord-, Syd- och Centralamerika.
Utgår från GOT, tänkte mer på bekvämligheten än mellanlandningar. :)
Tar ju hellre 16 timmar på en dreamliner än 8 timmar till USA och sedan 5-6 timmar på en narrowbody.
 

Tonton

Medlem
Ser att turkish kör ett plan från Istanbul - panama med stopp i bogota på ca 1.5h, tror ni ett sånt flyg är ok? Samt poängkostnaden bör bli för panama och inte Sydamerika.

Helt okej. Det är ett tekniskt stopp i Bogota, och du behöver inte hoppa av flyget där.

Jag har själv tagit det flyget BOG-PTY-IST för två år sedan.
 

Judas kiss

Medlem
Ringde in strax efter 09.00 idag, pratade med X som var trevlig och verkade kompetent. Bokningen blev nästan som jag hade tänkt mig, fick byta ut GOT-FRA till ARN-FRA för att de har numera(kanske varit så länge?) ändrat till att man inte kan dela upp resan om det inte är ett SAS flyg som kör första turen. GOT-FRA skulle köras av LH. Ändå nöjd med rutten och man fint att man kan bocka av februari vouchern.
 
Toppen