Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Då fick man mail från sas att man nu sitter i Z ARN-ORD (SK945) på Lördag :)
Optiontown confirmation har ännu inte kommit...
Jag "bokade" Eco Extra redan i Juni och la till Business för en vecka sedan.

Skulle någon kunna titta på hur den flighten ser ut? Vore kul att se om det är som vi tror att det måste vara fullt i Eco, Eco Extra för att bli uppgraderad..

Bokat ARN-ORD, och EWR-ARN i economy i december. Testar att boka upgradering på optiontown, får då upp priserna som erbjuds.

Om man väljer Sverige som land på första sidan får man priser i EUR, väljer man Usa får man USD.
Priserna är:
Eco-Eco extra €149 / 203$
Eco-Business €333 / 454$

Lite snabbt googlande på kurser ger att det verkar fördelaktigt att betala i EUR då det då verkar va 1287 / 2876 sek ungefär, kontra 1377 / 3080 sek för USD. Så borde det väl va eller har jag missat nåt?

Bokat ARN-ORD, och EWR-ARN i economy i december. Testar att boka upgradering på optiontown, får då upp priserna som erbjuds.

Om man väljer Sverige som land på första sidan får man priser i EUR, väljer man Usa får man USD.
Priserna är:
Eco-Eco extra €149 / 203$
Eco-Business €333 / 454$

Lite snabbt googlande på kurser ger att det verkar fördelaktigt att betala i EUR då det då verkar va 1287 / 2876 sek ungefär, kontra 1377 / 3080 sek för USD. Så borde det väl va eller har jag missat nåt?

Jag upplevde också att det var billigare i EUR, kör på det!

Betalt och klart! Nu håller vi tummarna. Fast det blev i USD, då jag ville betala med amex..

Om du hade läst inläggen för ca en vecka sedan hade du sett att man kan välja att betala via Paypal från den Europeiska sidan och då betala med Amex...

Förhoppningsvis är det iaf SAS och inte Optiontown som får ta del av överpriset - det kan de ju behöva i dessa tider. :p

Om du hade läst inläggen för ca en vecka sedan hade du sett att man kan välja att betala via Paypal från den Europeiska sidan och då betala med Amex...

Förhoppningsvis är det iaf SAS och inte Optiontown som får ta del av överpriset - det kan de ju behöva i dessa tider. :p

Jag man hade kanske kunnat läsa på lite, trodde jag läst alla sidor i tråden men tydligen inte :)

Förhoppningsvis flyger det fortfarande plan som det står SAS på i mitten av december...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen