Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

Maja

Medlem
Lyckades att helt oproblematiskt lägga till hemresor på två styck utresor nu för några timmar sedan.

Inga konstigheter alls, misstänker att det är en helt annan servicenivå om man bara har SAS award/revenue jämfört med *A award.

Något som däremot var en holmgång var att hitta vettiga platser för 4st i familjen under jul/nyårsledighet. Hårdbevakade vid exakt klockslag för awardsläpp, "paxade" med en separat bokning för att sedan cancellera dessa precis innan man ska ringa kundtjänst.

Ser att SAS konsekvent endast släpper 2 säten i vardera klass på PVG/PEK medans många av långdistansflygen i västerled har upp till 6st platser tillgängliga. Så det fick vackert bli mixade klasser (Biz+plus). Mottar tacksamt förslag på hur jag ska förklara det för min fru.
Fler än 2 platser i Business vid 330-släppet har jag ej sett varken i öst- eller västerled. Har du något exempel där det finns västerut runt jul/nyår för jag kan ej finns något. Har bevakat t.ex. EWR, men där har inga biljetter alls släpps. Har sett LAX och IAD och även ORD, men som sagt var, aldrig mer än 2 platser.

Hur du förklarar det för frun? Ser inte problemet. Det är ju självklart du som tar platsen i Plus! :D

Ni får väl ta en vägen var? Inte så mycket att göra när man har behov av fyra platser, men där det ej finns tillgång till mer än 2st i Business. Lägg sedan in om upgrade/bud och se om ni får igenom det.
 

JacobGBG

Medlem
Fler än 2 platser i Business vid 330-släppet har jag ej sett varken i öst- eller västerled. Har du något exempel där det finns västerut runt jul/nyår för jag kan ej finns något. Har bevakat t.ex. EWR, men där har inga biljetter alls släpps. Har sett LAX och IAD och även ORD, men som sagt var, aldrig mer än 2 platser.

Det var främst ett instick för att jag skämtade om mig och min fru i olika klasser. Kan mycket väl vara som du säger, det jag baserar det hela på är att när jag tittar på tillgängliga biz säten på Travelhacks så finns det endast några få avgångar i omedelbar närtid som har mer tillgänglighet än 2 ex-PVG (till PVG och på båda PEK är det soprent). På andra rutter kan jag hitta 4+ säten hela vägen fram i Maj. Hursom så tror jag inte man ska dra allt för stora slutsatser av det, som allt annat så spelar sannolikt C-19 in här.
 
Last edited:

Mr Basic

Medlem
Jaha, då var det dags att köra huvudet i väggen....:confused:

SAS-medarbetare nr 1 var helt ointresserad och när jag bad honom kolla, ej boka, om respektive flight fanns så kom ett blixtsnabbt ”finns inget”. Tack å hej.

SAS-medarbetare nr 2 var betydligt trevligare och förklarade att man inte fick söka leg för leg. Han hittade inte heller ”hela resan” men när jag bad honom kolla om segmenten (ARN-LHR och LHR-SJO) fanns var för sig så hittade han alla flighter. Att han sedan inte får boka dessa för SAS ska inte ligga honom till last, här fanns iaf en vilja och servicekänsla.

Trist utveckling hur som. :(
Blev 2 fruktlösa samtal till idag.

Medarbetare nr 3 kunde bekräfta att det fanns platser på samtliga flighter jag nämnde men ”kan inte boka”.

Medarbetare nr 4 lät uppgiven, nästan sorgsen när hen svarade. Kunde/ville/orkade inte se ngn resa alls....tack å hej.

Måste säga att detta är djävligt frustrerande och provocerande. :(:mad:
@Daniel Brage har du fått din resa biljetterad?
 
Blev 2 fruktlösa samtal till idag.

Medarbetare nr 3 kunde bekräfta att det fanns platser på samtliga flighter jag nämnde men ”kan inte boka”.

Medarbetare nr 4 lät uppgiven, nästan sorgsen när hen svarade. Kunde/ville/orkade inte se ngn resa alls....tack å hej.

Måste säga att detta är djävligt frustrerande och provocerande. :(:mad:
@Daniel Brage har du fått din resa biljetterad?

Japp! Det tog omkring 2 timmar, sedan kom biljetten
 

Big Birger

Medlem
Fick bra hjälp att lägga till anslutning till/från Köpenhamn på en bokning idag, men med informationen att "Jag ringer upp dig när de har räknat ut vad den extra skatten blir.". Mitt ärende är i någon form av kö någonstans.

Biljetten ser rätt ut på sas.se, men med varningstexten:
upload_2021-2-16_14-56-11.png


Lite märkligt meddelande (inte oväntat iofs) då jag inte kan slutföra någon betalning, och när jag på kul ringde upp några timmar senare för att dubbelkolla så är instruktionen fortfarande att jag ska vänta på att de ringer upp mig.
 
Fick bra hjälp att lägga till anslutning till/från Köpenhamn på en bokning idag, men med informationen att "Jag ringer upp dig när de har räknat ut vad den extra skatten blir.". Mitt ärende är i någon form av kö någonstans.

Biljetten ser rätt ut på sas.se, men med varningstexten:
Visa bifogad bild 116597

Lite märkligt meddelande (inte oväntat iofs) då jag inte kan slutföra någon betalning, och när jag på kul ringde upp några timmar senare för att dubbelkolla så är instruktionen fortfarande att jag ska vänta på att de ringer upp mig.

Jag fick samma meddelande under de timmar innan min bokning blev biljetterad, så det är säkert i sin ordning!
 

Senator

Moderator
En intressant fråga trots att det går inflation i SAS EuroBonus Gold så skulle det vara intressant om de som "lyckas bättre" eller "lyckas sämre" kan svara på följande:
1. Vilket nummer man har ringt?
2. Klockslag?
3. Vilken status har man? EBB/EBS/EBG/EBD/EBP?
4. Knappar man in detta för prioritering?

Jag tänkte hitta en AI/ML expert som sen kan försöka hitta korrelationer mellan svaren ;) Skojar bara, men jag undrar på om det finns faktorer såsom tidpunkt och/eller status som spelar roll vem som svarar?

I mitt "lyckade fall"
1. 018 480 9167
2. 09:07 en måndag
3. EBG
4. Ja, jag knappade in detta
 

Rickard_O

Medlem
En intressant fråga trots att det går inflation i SAS EuroBonus Gold så skulle det vara intressant om de som "lyckas bättre" eller "lyckas sämre" kan svara på följande:
1. Vilket nummer man har ringt?
2. Klockslag?
3. Vilken status har man? EBB/EBS/EBG/EBD/EBP?
4. Knappar man in detta för prioritering?

Jag tänkte hitta en AI/ML expert som sen kan försöka hitta korrelationer mellan svaren ;) Skojar bara, men jag undrar på om det finns faktorer såsom tidpunkt och/eller status som spelar roll vem som svarar?

I mitt "lyckade fall"
1. 018 480 9167
2. 09:07 en måndag
3. EBG
4. Ja, jag knappade in detta

Lyckad leg-för-leg bokning Stockholm-Bali ToR med
1. 08-797 40 40
2. 12/1 en tisdag 09:00 (Samtalet varade i 9 minuter)
3. EBG
4. Ja
 
Toppen