Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

Senator

Moderator
Mitt första bokning sedan flytten. 4 pax till KUL i Business. Samtalet tog 17min, utresealternativ 1 föll på en teknisk detalj, utresealternativ 2 rakt i krysset (behövde dock dela på två PNR eftersom det fanns 2 Go och 2 Plus). Hemresan helt som planerat. Grym agent, priser och biljetter samtidigt som samtalet. Jag fick exakt som jag ville ha det. 11 av 10 möjliga poäng på servicen.
 
Mitt första bokning sedan flytten. 4 pax till KUL i Business. Samtalet tog 17min, utresealternativ 1 föll på en teknisk detalj, utresealternativ 2 rakt i krysset (behövde dock dela på två PNR eftersom det fanns 2 Go och 2 Plus). Hemresan helt som planerat. Grym agent, priser och biljetter samtidigt som samtalet. Jag fick exakt som jag ville ha det. 11 av 10 möjliga poäng på servicen.
Grattis, köp en triss (eller två) :D
 

Fredde18

Medlem
Mitt första bokning sedan flytten. 4 pax till KUL i Business. Samtalet tog 17min, utresealternativ 1 föll på en teknisk detalj, utresealternativ 2 rakt i krysset (behövde dock dela på två PNR eftersom det fanns 2 Go och 2 Plus). Hemresan helt som planerat. Grym agent, priser och biljetter samtidigt som samtalet. Jag fick exakt som jag ville ha det. 11 av 10 möjliga poäng på servicen.
Kul! Jag får känslan att det trots allt är fler "hit" än "miss" även i den nya bokningsvärlden efter Tallin, men de som missar är skott ut över långsidan snarare än stolpe ut. Förhoppningsvis kan SAS system fånga upp och vidareutbilda eller omplacera de som arbetar med bokning, som inte når upp till kraven. SAMT se till att vara tydliga med vilka regler som gäller vid bokning, ben för ben eller inte...
 

JacobGBG

Medlem
Mitt första bokning sedan flytten. 4 pax till KUL i Business. Samtalet tog 17min, utresealternativ 1 föll på en teknisk detalj, utresealternativ 2 rakt i krysset (behövde dock dela på två PNR eftersom det fanns 2 Go och 2 Plus). Hemresan helt som
planerat. Grym agent, priser och biljetter samtidigt som samtalet. Jag fick exakt som jag ville ha det. 11 av 10 möjliga poäng på servicen.

Jag reagerar på det fetade. Att boka skilda klasser är något SAS möjliggjort som standard på resor. är det ett Sykes problem att de ej får ihop det?

EDIT: Läste nog lite slarvigt, det va på en och samma utresa det mixades klass. Inte mellan ut och in.
 

palmen

Moderator
Jag reagerar på det fetade. Att boka skilda klasser är något SAS möjliggjort som standard på resor. är det ett Sykes problem att de ej får ihop det?

EDIT: Läste nog lite slarvigt, det va på en och samma utresa det mixades klass. Inte mellan ut och in.
Som din edit säger, alla i bokningen måste åka samma klass alla flygen, men det är helt ok att blanda klasser så länge alla i bokningen åker i samma kabinklass.
 

Mr Basic

Medlem
Jaha, då var det dags att köra huvudet i väggen....:confused:

SAS-medarbetare nr 1 var helt ointresserad och när jag bad honom kolla, ej boka, om respektive flight fanns så kom ett blixtsnabbt ”finns inget”. Tack å hej.

SAS-medarbetare nr 2 var betydligt trevligare och förklarade att man inte fick söka leg för leg. Han hittade inte heller ”hela resan” men när jag bad honom kolla om segmenten (ARN-LHR och LHR-SJO) fanns var för sig så hittade han alla flighter. Att han sedan inte får boka dessa för SAS ska inte ligga honom till last, här fanns iaf en vilja och servicekänsla.

Trist utveckling hur som. :(
 
Pratade med en proffsig tjej idag som öppnade med att fråga om jag sökt ben för ben på de flighter jag hittat. Svarade ja, varpå hon fortsätter "då söker jag likadant". Det tog inte många minuter innan alla flighter var bokade. Har dock inte fått biljetten ännu efter någon timme...
 

Mr Basic

Medlem
Pratade med en proffsig tjej idag som öppnade med att fråga om jag sökt ben för ben på de flighter jag hittat. Svarade ja, varpå hon fortsätter "då söker jag likadant". Det tog inte många minuter innan alla flighter var bokade. Har dock inte fått biljetten ännu efter någon timme...
Men vafaan! :eek:
Ok, nästa gång jag ringer lägger jag på så fort jag hör en manlig röst i luren. :p
 
Jaha, då var det dags att köra huvudet i väggen....:confused:

SAS-medarbetare nr 1 var helt ointresserad och när jag bad honom kolla, ej boka, om respektive flight fanns så kom ett blixtsnabbt ”finns inget”. Tack å hej.

SAS-medarbetare nr 2 var betydligt trevligare och förklarade att man inte fick söka leg för leg. Han hittade inte heller ”hela resan” men när jag bad honom kolla om segmenten (ARN-LHR och LHR-SJO) fanns var för sig så hittade han alla flighter. Att han sedan inte får boka dessa för SAS ska inte ligga honom till last, här fanns iaf en vilja och servicekänsla.

Trist utveckling hur som. :(
Undra om dom har nått slags internt bestraffningssystem eller vad är det som gör att vissa vägrar?
 

JacobGBG

Medlem
Lyckades att helt oproblematiskt lägga till hemresor på två styck utresor nu för några timmar sedan.

Inga konstigheter alls, misstänker att det är en helt annan servicenivå om man bara har SAS award/revenue jämfört med *A award.

Något som däremot var en holmgång var att hitta vettiga platser för 4st i familjen under jul/nyårsledighet. Hårdbevakade vid exakt klockslag för awardsläpp, "paxade" med en separat bokning för att sedan cancellera dessa precis innan man ska ringa kundtjänst.

Ser att SAS konsekvent endast släpper 2 säten i vardera klass på PVG/PEK medans många av långdistansflygen i västerled har upp till 6st platser tillgängliga. Så det fick vackert bli mixade klasser (Biz+plus). Mottar tacksamt förslag på hur jag ska förklara det för min fru.
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: JPE
Toppen