Då har jag äntligen bokat något för nyår och med vouchrar som går ut i mars. Fortfarande osäkert om vi kommer iväg men det känns bra att ha något.
Bokningen ligger här:
Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2021 | Sida 10 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
Min upplevelse med SAS här:
SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över | Sida 63 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
Mitt första alternativ var ARN-MUC med Lufthansa, sen Turkish MUC-IST-KUL. Inga problem att boka först MUC-IST-KUL, men när vi försökte lägga till ARN-MUC så blev det wait-list på denna. Sen hade jag HEL-IST-KUL som alternativ två. Där hade SAS bara 2 Go och 2 Plus så jag fick dela upp mormor/morfar på en PNR och Mini-Senator/Sambo på nästa. Hem var det inga problem att få alla hem på rutten KUL-IST-MUC-ARN. Måste säga jag är grymt nöjd att få en sådan utresa den 27:e december och hem den 7:e januari.
Sen står jag i valet och kvalet om jag skall boka mig själv med poäng eller revenue. Det finns flera platser på IST-KUL-IST men lite olika rutter till/från IST. Jag tror jag tar J-klass revenue med Turkish MUC-IST-KUL-IST-MUC och lägger på en P-klass med Lufthansa. Det är billigaste alternativet.
Vi väljer 8 nätter på Shangri-La’s Tanjung Aru Resort & Spa och inte Hilton eftersom vi vill ha strand. Jag är Golden Circle Diamond när vi checkar in, men inte när vi checkar ut

. 1.300kr per rum per natt med frukost är svårslaget i högsäsong. I KUL har jag bokat Hilton men funderar på att byta till Mandarin Oriental när man kan få detta för 1.500kr per natt + $100 spa credit per rum, samt uppgradering och frukost.
Vi hade nästan 700.000 Avios på familjkontot så det känns grymt att få använda en del av dessa. Tyvärr behövde jag göra 2 olika bokningar här också, och denna gången blir det "pappa som betalar" som får sitta i Business och resten får sitta bak
Nu hoppas vi bara på att världen ser annorlunda ut i december.