Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

igelkotten

Medlem
Vet inte om detta är rätt tråd men behöver bara förstärkelse gällande ett beslut från forumets välrådgivande medlemmar. Har en First med ANA till Japan över Kristi Himmelsfärd avresa 13 maj med voucher som går ut nu i slutet av februari. Känner mer och mer att resan antagligen hänger lite löst. Dels pga oklarheter kring hur man får resa till Japan då. Måste man vara vaccinerad, kommer de ens att ha börjat släppa in utländska turister då, hur kommer det vara när man väl är på plats med restriktioner osv??? Frågan är om jag helt enkelt ska boka om till en Baliresa i december innan vouchern går ut och använda ny voucher för resa till Japan nästa vår 2022 istället? Eller om jag ska ha is i magen och riskera att vouchern blir värdelös? Vet vad jag lutar mot men hur skulle ni gjort/tänkt?

Jag har biljetter två veckor innan dig och är faktiskt ganska hoppfull. Tjejen kommer bli vaccinerad jan-feb tack vare att hon är sjuksköterska, och eftersom Japan borde vara intresserade av att få igång logistiken innan OS tror jag faktiskt de kommer släppa på i slutet av Q1, sannolikt då med vaccinationskrav. Jag får kriga mig till en vaccination i tid bara.

Det ryktas om att japanska regeringen överväger en ny state of emergency för att hantera det ökade antalen fall. Om så sker är det väldigt osannolikt att de kommer släppa på något vid slutet av Q1.

Jag tror inte heller att OS kommer leda till någon generell öppning. OS är rätt impopulärt bland lokalbefolkningen, och med tanke på situationen där vore det nog politiskt självmord att börja släppa in turister i mars/april.

Jag hade utan tvekan bokat om.
 

J1981

Medlem
Japan öppanr tidigast i maj/juni skulle jag tro. Som igelkotten säger så är en ny state of emergency på ingång denna vecka. Japan har inte ens börjat vaccinera, beräknas kunna dra igång i slutet på feb. Maskineriet rör sig långsamt i japan.
Bita i sura äpplet och boka om.
 
Hej,
Hur hittar man lättast biljetter i business via star alliance nu för tiden? Är man tvungen och ringa till tallin eller kan man leta själv på nätet någonstans?
Vill försöka hitta business till Bali i november/december 2021.
Tack på förhand!
 

Linmet

Medlem
Hej,
Hur hittar man lättast biljetter i business via star alliance nu för tiden? Är man tvungen och ringa till tallin eller kan man leta själv på nätet någonstans?
Vill försöka hitta business till Bali i november/december 2021.
Tack på förhand!

https://www.united.com/en/us/book-flight/united-one-way

är
Bästa gratistipset i min mening. Annars awardhacks / -awardflights

Tidigare var tipset söka leg för leg. Men nya awardbokningen verkar oftast inte vilja söka så nuförtiden... se tråden om talinnbokningen stängd.
 

Dalton1

Medlem
Hej ni kunniga, en liten fråga, letade biljetter med sas LAX-ARN, hittade business LAX-CPH men inget vidare till ARN på nätet, bokade dessa och bokade CPH-ARN i Plus som separat bokning.

Hittade LAX-CPH-ARN i Plus bokade dessa också.

Något skall jag avboka har jag tänkt.

Går det att lägga till sista benet hem på businessbokningen eller kommer det att dyka upp något annat problem med att ha separata bokningar?
 

ZZZebra

Medlem
Hej ni kunniga, en liten fråga, letade biljetter med sas LAX-ARN, hittade business LAX-CPH men inget vidare till ARN på nätet, bokade dessa och bokade CPH-ARN i Plus som separat bokning.

Hittade LAX-CPH-ARN i Plus bokade dessa också.

Något skall jag avboka har jag tänkt.

Går det att lägga till sista benet hem på businessbokningen eller kommer det att dyka upp något annat problem med att ha separata bokningar?

Har du ringt och kollat om du kan lägga till CPH-ARN på din befintliga bokning? Om någon säger nej så skulle jag försöka ringa upp igen. Låter märkligt att det inte skall finnas någon plats antingen i ekonomi eller på en senare flygning på sträckan.

Vilket datum är resan?
 

eddo

Medlem
Ber om ursäkt om detta är en "dum" fråga. Sitter och planerar för bokning av vår första award (även om det är ett tag kvar tills vi planerar att boka) och är lite sugen på Filippinerna. Men, jag fattar inte vilket "område" i SAS/Star Alliance tabell det blir och därmed inte heller vad resan skulle kosta. Kostar en resa i C 165 eller 215k?
 
Toppen