Forfarande möjligt att göra transfer på MUC och FRA väl?
Nej, regeringsplanet kommer och hämtar upp dig och Dan Eliasson! ;-)
(enligt MKs sista länk är inte transfer berört)
Forfarande möjligt att göra transfer på MUC och FRA väl?
Det går att flyga till LHR från Sverige. 3 flighter ARN-LHR idag t.ex. Hittills verkar både SAS och BA ha "stått ut med" att bara flyga med frakt i andra riktningen.Vilka av dom stor Europeiska flyghubbara är just nu möjliga att göra transfer på utan PCR-test?
Jag hittar:
...
- LHR inte aktuell till/från Sverige
Stämmer? Tack.
Vad menar du? MK?Nej, regeringsplanet kommer och hämtar upp dig och Dan Eliasson! ;-)
(enligt MKs sista länk är inte transfer berört)
Jag fick detta från Lufthansa nyss.
Dear Lufthansa Passenger,![]()
With immediate effect, German authorities require all passengers traveling to Germany from any country and region with increased risk of infection from COVID-19 to register online under following link: Digitale Einreiseanmeldung Risks countries are defined by Robert Koch Institute: RKI - Coronavirus SARS-CoV-2 - Informationen zur Ausweisung internationaler Risikogebiete durch das Auswärtige Amt, BMG und BMI (English version at bottom of page). Regarding quarantine and negative COVID-19 PCR test result requirements please carefully read the information provided by the German authorities under following link: Frequently asked questions for persons returning from risk areas - Bundesgesundheitsministerium
Additional information can also be found on the Lufthansa Group homepages: https://lufthansa.travel-regulation...stination=FRA&search-enabled=true&language=en
Best regards
Your Lufthansa Team
Vad menar du? MK?
Alla inresande från Storbritannien ska testas
Krav på negativ testresultat av pågående covid-19-infektion börjar gälla för resenärer från Storbritannien för att få komma in till Sverige från och med 1 januari 2021, meddelar inrikesminister Mikael Damberg (S) på en pressträff.
(di.se)
Som jag förstår det gäller det inte svenska medborgare. Men att kommunicera ut detta nu gör ju att det inte finns en chans för flygbolagen att anpassa sig. Det är ju minst lika ansvarslöst.
Visst har vi sett snabba ändringar förut i Europa när politiker får kalla fötter och fattar ogenomtänkta beslut utan konsekvensanalys. Sverige har ju varit motpolen som varit lugna och ransonerade och så kommer detta..
Vad ska de anpassa sig till menar du? De får inte flyga folk i dagsläget, men från och med på fredag får de flyga folk till Sverige om de kan uppvisa negativt PCR. Menar du att de istället skulle säga att man får resa in 1a februari för att flygbolaget ska kunna anpassa sig? Är väl bättre att de öppnar upp möjligheten nu direkt och de som då kan påvisa negativt pcr får flyga in?Alla inresande från Storbritannien ska testas
Krav på negativ testresultat av pågående covid-19-infektion börjar gälla för resenärer från Storbritannien för att få komma in till Sverige från och med 1 januari 2021, meddelar inrikesminister Mikael Damberg (S) på en pressträff.
(di.se)
Som jag förstår det gäller det inte svenska medborgare. Men att kommunicera ut detta nu gör ju att det inte finns en chans för flygbolagen att anpassa sig. Det är ju minst lika ansvarslöst.
Visst har vi sett snabba ändringar förut i Europa när politiker får kalla fötter och fattar ogenomtänkta beslut utan konsekvensanalys. Sverige har ju varit motpolen som varit lugna och ransonerade och så kommer detta..
Oh, ge mig vaccin nu!![]()