pswe
Medlem
Då jag precis flyttat vår nyårsresa framåt i tiden har jag sökt en hel del på flighterna till Johannesburg och tänkte jag kan dela med mig.LHR-EWR har innan Corona varit med B767-300ER med en special-konfiguration av nya Polaris med en stor Polariskabin.
https://www.united.com/ual/en/us/fly/travel/inflight/aircraft/767-300er.html#v3
Jag skulle ha åkt den förra året men valde stanna hemma. Så alla LHR-EWR har nya Polaris om vi tittar fram mot nästa höst.
Ingen vet något än, men USA har som mål att uppnå flockimmunitet via vaccin i maj. Sen vet vi inte om detta blir av. Jag skulle ha tittat på
1. Sydafrika då du har natt båda vägar och därmed sparar tid (Swiss/Lufthansa)
2. Dubai massor att välja på
3. Kenya med Lufthansa, Swiss, Turkish, Ethiopian
4. Mexico, Panama, Costa Rica
Jag älskar Sydafrika både som land, billigt att äta/dryck, skönt utan jetlag. Kolla vad ni hittar dit.
Lufthansa släpper inte i business vad det ser ut, däremot Swiss har en del dagar med två businesssäten fram till början av september, därefter tunnar det ut.
Jag söker via Uniteds hemsida.
Om man är bekväm med Ethiopian eller Egypt finns det gott om möjligheter hela 2021.
Vad det gäller eventuell inrikesresa vidare från Johannesburg är det inget i systemen med South African just nu. Tidigare i höstas hittade SAS platser åt mig trots att inget syns på United, men det gällde inte nu. Blir att återkomma närmare avresa.