United hittar bonusplatser i Business Saver, så det ska nog inte vara omöjligt. Det var lite taskigt med datum med bara ett stopp från Göteborg i augusti nästa år (som jag råkade kolla), men det fanns flera med ett stopp till, exvis BRU eller FRA.Udda fråga
har en voucher som går ut snart men förlängd.
kan man få till en bonus resa med turkish
GOT-IST-LHE ? Udda destination men turkish flyger dit.
ifall möjligt hur ska man gå till väga ?
Tallin ?
Endast SAS flyger Köpenhamn-Miami direkt.Kan man flyga med något Star Alliance bolag direkt från Köpenhamn till Miami, där det finns chans på businessbiljetter?
Ni kan ju ringa in tillsammans så att samma agent bokar åt er, så minskar risken.Okej, finns det ingen risk att den andra First-platsen som är tillgänglig vid bokning faller bort och "tillbaka" innan den andra hinner boka?![]()
Tänk så här istället. Du betalar lite mer poäng i en point share grupp. Som kompensation betalar din vän för något extra hotell eller mat/dryck.Jag och polaren planerar utkastet till en Star Alliance poängresa nästa år. En frågeställning som dök upp hur vi kan utnyttja båda våra 2-4-1 checkar (som går ut 28/2) och försöka betala poängkostnaderna från varsitt EB konto. Vad tror ni om någon dessa alternativen? Tänker jag fel?
1. Vi startar en pointshare-grupp och bokar med ena 2-4-1 checken. En first till Asien hamnar då på 225k för oss, men jag kommer betala då få betala 157k och han 68k baserat på utgångsdatumen på poängen.
2. Vi bokar en enkelresa vardera, så då bränner vi båda checkarna och i stället får betala 135k var. Tyvärr läggs serviceavgiften på två gånger men då blir det i alla fall en fair fördelning.
3. Finns det någon som helst möjlighet att ringa till Tallin och be dem reservera två platser bredvid varandra på samma rutt och koppla in polaren via konferenssamtal så han betalar med sin check och poäng? Då hade vi hamnat på 112,5k per pers.
Ja, jag gjorde det för ett par år sedan. I praktiken räcker det att du har kompisens eurpbonusnummer och säkerhetskod. Detta är ett bra alternativ om vouchers inte är en bristvara för er.3. Finns det någon som helst möjlighet att ringa till Tallin och be dem reservera två platser bredvid varandra på samma rutt och koppla in polaren via konferenssamtal så han betalar med sin check och poäng? Då hade vi hamnat på 112,5k per pers.