Senaste nytt

SAS konkurs nära förestående?

Tja, om jag förstått det rätt så ryker väl bonusresan också om SAS konkar. SAS degar väl det bolag du ska flyga med. Om SAS inte kan betala lär du inte få flyga med det bolag du har bokat din award med.¨Själv har jag en bonusresa för två med LH till MIA i C i mars som kan brinna upp om SAS konkar. Orkar inte oroa mig om det då jag ändå inte kan påverka saken. Jäkla trist hur som helst.

Med tanke på att EB-kontot är välgött som en julgris kanske man ska boka och biljettera ett par bonusresor nu på eftermiddagen. Om bolaget överlever går de att cancellera och om det blir konkurs har man ett par trevliga resor i F att se fram emot istället för att poängen brinner.

Några som är med på motsvarigheten till en "bank run"? Tänk er rubrikerna - "Bc.se-medlemmar gjorde airline run" :cool:

Ursäkta en okunnig, hur kan de med bonuspoäng bokade resorna överleva som andra biljetter vid en konkurs? Genom någon slags försäkring? Låter bra annars!

Tja, om jag förstått det rätt så ryker väl bonusresan också om SAS konkar. SAS degar väl det bolag du ska flyga med. Om SAS inte kan betala lär du inte få flyga med det bolag du har bokat din award med.¨Själv har jag en bonusresa för två med LH till MIA i C i mars som kan brinna upp om SAS konkar. Orkar inte oroa mig om det då jag ändå inte kan påverka saken. Jäkla trist hur som helst.

Aha, jag trodde det var som med en vanlig resa att om den biljetterats hos en annan airline (typ bonusresa med LH) så är man safe, men icke alltså? Där ser man... Då får det bli en promenad istället för ivrigt rafsande i KVS den här eftermiddagen, till flickvännens stora gläjde.

Det verkar vara den danska kabinpersonalens fackförbund CAU som får en stor del av skulden till dagens elände.
Om jag vore CAU ordförande skulle jag lämna landet vid en SAS konkurs. Många kommer ge den personen skulden. Han/hon kan komma att utsättas för allvarliga hot. Folk har blivit mördade för långt mindre allvarliga saker.

Då får det bli en promenad istället för ivrigt rafsande i KVS den här eftermiddagen, till flickvännens stora gläjde.

Good spirit. Sånt gillar jag. Man får ju ha lite perspektiv på saker o ting. Finns folk som blir av med sitt jobb/försörjning vid en ev. konkurs.
Då är mina problem med förlorade poäng ganska små i jämförelse.

Tur att man bokat full flex & C för nästa år. Dessa är nu avbokade (av mig). Förlorar bara 1.800SEK för en resa ARN-LIN-ARN om två veckor, om konkursen realiseras.

Toppen