Men AA går också ganska bra hade en revenue på 22 billion dollas.... är väl inte helt illa pinkat eller?
Tur att man bokat full flex & C för nästa år. Dessa är nu avbokade (av mig). Förlorar bara 1.800SEK för en resa ARN-LIN-ARN om två veckor, om konkursen realiseras.
Tur att man bokat full flex & C för nästa år. Dessa är nu avbokade (av mig). Förlorar bara 1.800SEK för en resa ARN-LIN-ARN om två veckor, om konkursen realiseras.
Revenue och profit har inget direkt samband. Om revenue är hög kan profit vara hög, men den behöver inte vara det utan det finns många företag med hög omsättning som gör förlust.
Undrar om kabinpersonalens löner understiger DY's vid en sådan sänkning? Därtill borde väl SAS nu anses som en mycket osäker anställning, om de ständigt ligger under konkurshot![]()
Har tiotalet biljetter med SAS bokade, tur att det finns kortförsäkringar..
Men med tanke på hur lång tid det tar för SAS att återbetala köpta biljetter (veckor-månader), om de konkar innan antar jag att du ändå tappar pengarna?