Senaste nytt

Singapore Airlines First Class nu bokningsbart med EuroBonus (2018-02-27)

Har en bokning i slutet av november i F på sträckan AMS-SIN (är ödmjuk för att denna resan kanske inte bli av även om man hoppas) och upptäckte nu att det inte går att boka F som vanlig revenue biljett på sträckan förens i december. Det är fortfarande 777-300ER som skall trafikera sträckan enligt bokningssystemet. När jag tittar närmare verkar som att det är endast FRA som destination i Europa som har bokningsbara biljetter i F från med start i slutet av oktober. Även LHR är bara bokningsbart i F från 1a dec.

Någon som har hört om Singapore Airlines stängd ner sin F-kabin tillfälligt?

Det jag hört är att de nollat F inventory även om de flyger med plan som har F kabinen.

Skulle ha flugit First med SQ324 SIN-AMS den 21/12, men har idag fått mail om ändring i min bokning. Det enda jag kan se är att det är samma flightnummer och avgångstider, men jag har blivit av med min sittplats på 1A och kan nu bara välja i business! :eek::confused:

Nedgradering och mycket kan hända innan dessa, men jag antar att de helt har slopat Förstaklass delen och bytt plan? Hittar dock ingen sådan information. Någon som sitter på mer info eller tips och råd? My First First... Blir nog ingenting med det. :oops:

Skulle ha flugit First med SQ324 SIN-AMS den 21/12, men har idag fått mail om ändring i min bokning. Det enda jag kan se är att det är samma flightnummer och avgångstider, men jag har blivit av med min sittplats på 1A och kan nu bara välja i business! :eek::confused:

Nedgradering och mycket kan hända innan dessa, men jag antar att de helt har slopat Förstaklass delen och bytt plan? Hittar dock ingen sådan information. Någon som sitter på mer info eller tips och råd? My First First... Blir nog ingenting med det. :oops:
Info finns i denna tråd: Singapore Airlines och Corona | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Singapore kommer inte ha First ombord förrän i februari 2021 tidigast. Troligtvis samma plan du får åka med men ingen First service ombord, därav hamnar du i Business

Singapore kommer inte ha First ombord förrän i februari 2021 tidigast. Troligtvis samma plan du får åka med men ingen First service ombord, därav hamnar du i Business

Inte samma plan på sträckan AMS-SIN, de har bytt från B777-300ER till A350. Således endast eco, premium eco och business säten.

Mmm, har hunnit inse det nu när jag har läst igenom flera sidor och länkar. Besvikelsen är enorm och jag inser att den här chansen är förbi. Nu håller jag bara tummarna att vouchern för 2020 kommer förlängas så det finns en chans att boka om när allting släpps på igen.

Det verkar väl som att London och Frankfurt har vissa avgångar som går att boka med F? (Tänker revenue)
Ja, men försvinner ju från Amsterdam tex samt inom Asien där man tidigare kunnat boka. Finns ju inget i dagsläget some tyder på att möjligheten öppnas för eurobonus, även om det inte är omöjligt.

Toppen