Canadien
Medlem
Någon jurist kan kanske yttra sig, men jag tror knappast det är förenligt med nuvarande svensk lag att ha sådana krav.På Arlanda, ja. Men enligt tidigare i tråden så ska SAS ha krav i loungen.
Någon jurist kan kanske yttra sig, men jag tror knappast det är förenligt med nuvarande svensk lag att ha sådana krav.På Arlanda, ja. Men enligt tidigare i tråden så ska SAS ha krav i loungen.
Det beror på vad man definierar. De har ju också rätt att avvisa i princip vem de vill eftersom det är privat utrymme. Precis som de får avvisa dig från sina flygplan.Någon jurist kan kanske yttra sig, men jag tror knappast det är förenligt med nuvarande svensk lag att ha sådana krav.
Ja men har de rätt att göra det med den anledningen? De kan ju välja att t ex avvisa alla med blått hår, men det skulle inte hålla i rätten.Det beror på vad man definierar. De har ju också rätt att avvisa i princip vem de vill eftersom det är privat utrymme. Precis som de får avvisa dig från sina flygplan.
Ingen aning.Ja men har de rätt att göra det med den anledningen? De kan ju välja att t ex avvisa alla med blått hår, men det skulle inte hålla i rätten.
Ja, ett företag som inte ens har råd att återbetala pengar de är skyldiga ska man inte vänta för mycket av...
Finns väl ett gäng villkor som man godkänner när man antingen köper tillgång till loungen eller använder sig av ”tjänsten”. Frågan är vad de säger?Ja men har de rätt att göra det med den anledningen? De kan ju välja att t ex avvisa alla med blått hår, men det skulle inte hålla i rätten.
Jo, det var iaf. vad SAS svarade på en fråga på Facebook som jag klistrade in här tidigare.Noterar också på bilden att det verkligen inte är många av gästerna som har munskydd. Var det inte sagt att det skulle vara krav i loungen, när man inte satt ner på sin plats?
Gissar det är alkoholfri Mariestad där? usch? Kunde man inte precis som sagt få en vettig alkoholfri öl med smak när man ändå inte vill servera.Enkel frukost, yoghurt, gröt, smörgåsar.
Ingen alkohol alls.