Jonkandonkan
Medlem
Blir det avgift om man tar ut mer än 2000 kr / månad, även om det är i/det överskridande beloppet är i SEK?
Vad är det för kort?Tips, släpptes idag. Kostnadsfria uttag upp till 10 000 kr i månaden för 20 kr är riktigt bra.
Visa bifogad bild 111907
Gick lite fort där. Det rör sig om svenska P.F.C., ett debetkort som bara går att toppa upp med Swish: Koll på pengarna | P.F.C.Vad är det för kort?
Nu tar jag sällan ut pengar med mitt kreditkort men är det inte så överallt? Jag har mycket svårt att tänka mig att en utländsk bankomat skulle kunna kommunicera tillbaka till min svenska bank - SEB Kort, som ger ut SAS Mastercard- och få information om transaktionen i realtid för att sedan skriva det på kvittot. Särskilt som SEB Kort själva vanligtvis tar ca två dagar på sig att fastställa växelkursen och slutgiltigt belopp som debiteras. Det är väl i get specifikt för Turkiet? Eller menar du att det fungerar i alla andra länder, med slutgiltigt belopp på kvittot?Detta får man kanske acceptera om det inte var så att kvittot, i de flesta fall, bara visar uttaget i Lira.
Nu tar jag sällan ut pengar med mitt kreditkort men är det inte så överallt? Jag har mycket svårt att tänka mig att en utländsk bankomat skulle kunna kommunicera tillbaka till min svenska bank - SEB Kort, som ger ut SAS Mastercard- och få information om transaktionen i realtid för att sedan skriva det på kvittot. Särskilt som SEB Kort själva vanligtvis tar ca två dagar på sig att fastställa växelkursen och slutgiltigt belopp som debiteras. Det är väl i get specifikt för Turkiet? Eller menar du att det fungerar i alla andra länder, med slutgiltigt belopp på kvittot?