Har en liknande fråga. Har fått en tidtabellsförändring på en bokning jag har med en utgången 2-4-1 voucher. (Sas-flygning bokad via hemsidan). Vad händer om jag väljer att avboka? Hade det varit en betald biljett kan man ju få pengarna tillbaka (om förändringen ät tillräckligt stor). Men vad händer med den utgångna vouchern i detta fallet. Gissar att jag tappar den eller finns det chans att dom förlänger giltighetstiden?
Kan varken hitta något i villkoren eller här på forumet.
Det går alltid att boka om till ett annat datum ca 11 månader in i framtiden - bara att ringa SAS kundtjänst i Tallinn för hjälp (gjorde själv detta idag). Hur tillgängligheten för awards ser ut är svårbedömt idag då de källor vi haft tidigare har bristfällig info just nu under det rådande läget. Uniteds hemsida stämde inte alls med vad Tallinn såg som exempel, när jag pratade med Tallinn i början av juni. Awardfares - har jag ej tillgång till för tillfället och kan inte uttala mig om. Så mitt tips är att ringa in. Ombokningsavgiften faller ju bort per automatik när de utför ändringar.
Enligt tidigare rapporter här på BC.se har giltighetstiden på vouchern förlängts till den 31 augusti 2020 (något osäker på detta, titta tillbaka några sidor i denna tråd för korrekt datum). Dock kan man endast boka nya awards med SAS och tillgängligheten här är också något begränsad, men ligger du och bevakar för ca 330 dagar fram kan du hitta något trevligt i maj/juni nästa år.
Mitt tips är att ringa Tallinn kl 09:00 på måndag (stängt nu, sommar öppettiderna är kl 09:00-15.00 mån-fre) och höra vad som gäller just nu, svårt att spekulera i detta. Var på hugget för då slipper du kö, jag kom fram idag på under 1 min.
Lycka till