Senaste nytt

SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 statuspoäng per månad

Jag har fått mitt kort spärrat och jag fick brev från SEB kortbevakning att jag skulle kontakta dem så troligtvis kommer de att slänga ut mig. Jag tänkte att jag struntar i att kontakta dem för att behålla mitt Fly Premium så länge som möjligt. Vet någon när efterdebiteringarna sker på befintliga bokningar efter att man inte längre har Fly Premium?

Varför skulle dom slänga ut dig? Kan det inte bara vara att du blivit skimmad och någon försökt göra stora eller konstiga köp med ditt kort?

Nej, inget sånt.

Varför skulle de kasta ut dig?

Med andra ord vet du precis vad du gjort som inte är OK?
Det kunde vara av filosofiskt intresse att höra vad.

Skulle onekligen vara intressant att veta vad som har hänt här - eftersom att du har gett oss en sån superteaser @Budgetresenär . Har du varit i kontakt med SEB Kort, och har du blivit avstängd helt och hållet? Eller har du "bara" fått beskedet att du inte får göra kontanttuttag och viss internethandel längre (läs: Billhop, Betalo, Revolut)?

Last edited:
Skulle onekligen vara intressant att veta vad som har hänt här - eftersom att du har gett oss en sån superteaser @Budgetresenär . Har du varit i kontakt med SEB Kort, och har du blivit avstängd helt och hållet? Eller har du "bara" fått beskedet att du inte får göra kontanttuttag och viss internethandel längre (läs: Billhop, Betalo, Revolut)?

Budgetresenär jobbar i själva verket på SEB, och lägger ut en teaser som startar snillrik spekulation i vilken gråzonsmetod som använts vilket SEB senare kan använda som underlag för sina bevakningsrobotar.

Jag accepterar helt klart EBD höjningen! ;)

74B75B52-4127-4089-B891-0F938D6CA868.jpeg

Jag ser nämligen att de har dubblat poängintjäningen då jag kollade sista dagarnas spend till frukosten. Varsågoda, igen, BC vänner. :cool:

Toppen