Senaste nytt

SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 statuspoäng per månad

Jag har fått mitt kort spärrat och jag fick brev från SEB kortbevakning att jag skulle kontakta dem så troligtvis kommer de att slänga ut mig. Jag tänkte att jag struntar i att kontakta dem för att behålla mitt Fly Premium så länge som möjligt. Vet någon när efterdebiteringarna sker på befintliga bokningar efter att man inte längre har Fly Premium?

Jag har fått mitt kort spärrat och jag fick brev från SEB kortbevakning att jag skulle kontakta dem så troligtvis kommer de att slänga ut mig. Jag tänkte att jag struntar i att kontakta dem för att behålla mitt Fly Premium så länge som möjligt. Vet någon när efterdebiteringarna sker på befintliga bokningar efter att man inte längre har Fly Premium?
Varför skulle dom slänga ut dig? Kan det inte bara vara att du blivit skimmad och någon försökt göra stora eller konstiga köp med ditt kort?

Varför skulle de kasta ut dig?

Finns några olika trådar om sas eurobonus mastercard, men drar min fundering här i denna tråd.

Är det någon som har erfarenhet av att ha två sas eurobonus mastercard premium i olika länder (i mitt fall Sverige och Danmark). Funkar det? Har svenskt sedan länge och funderar på att även skaffa ett kort i danmark av logistika orsaker. Cashar man in 2x1k baspoäng / månad om man har två? Vilket kan vara intressant för att behålla diamantkortet just detta år mht Corona osv om det inte lossnar efter sommaren. Inte det primära use caset dock såklart.

Någon mer som saknar poäng för mars (brukar komma in på kontot första veckan april)? Jag har inte fått några extra poäng och jag har inte fått några status poäng för mitt MC premium.

Toppen