Senaste nytt

DN Sas Amex Classic 30k eurobonuspoäng, ansök senast 31/12-2019

Nä mina poäng finns ingenstans! Allt är korrekt annars sökte 31 dec. Fick kortet/kontot 1 Jan.
Samma för mig. Ansökte 31 dec, uppnådde 45.000 kr i spendering runt 20 mars. Inga poäng än. Ringde första gången för två veckor sen och blev lovad att de skulle fixa teknikstrulet som låg bakom. Samma sak idag när jag ringde igen. Börjar misströsta.

Vill börja poängresan mot en 2-4-1 men får nog bli för 2021...

Kommer såna här erbjudande, 30k extra poäng, upp emellanåt eller var detta en engångsgrej?

Tänkte mer att tror jag får svårt att nå upp i 150k spend detta kalenderår med tanke på omständigheterna.

Tänkte mer att tror jag får svårt att nå upp i 150k spend detta kalenderår med tanke på omständigheterna.

Absolut, men -

Ponera att du använder Amex Premium och spenderar exakt 150k SEK på ett kalenderår år = 22 500 poäng + en 2-4-1 voucher
Det tar dig inte jättelånga vägar. Börjar du däremot redan nu spendera i samma takt på kortet så når du 100k SEK i spendering detta kalenderåret = 15 000 poäng. Totalt har du då 37 500 poäng + en 2-4-1 voucher i slutet av kalenderåret 2021. Det är drygt 66% mer poäng på kontot gentemot om du väntar med att börja samla poäng tills Januari 2021.

Som sagt - Time in market beats timing in market, oavsett vilken nivå du spenderar på. Jag skulle nästan säga att det är ännu viktigare om du inte spenderar så mycket (vilket du inte verkar göra - då du kommer få svårt att nå 150k spend under de 8 månader det är kvar på året.) - eftersom din poängintjäning kommer ta längre tid än för andra med högre spend.

Edit: Det är sedan ingenting som stoppar dig att hoppa på en liknande kampanj likt denna, om det kommer igen vid ett senare skede. Man kan ha upp till två kreditkort hos Amex i Sverige. Sedan kanske din potentiella partner och/eller barn kan signa upp sig så kan ni tjäna poäng genom det också.

Poängjakten är redan igång då jag har MC Eurobonus Premium. Tror jag har mer än 100k vid slutet av 2021.
Är faktiskt först nu jag hör talas om 2-4-1 vouchern via detta forumet... Vilken grej man missat.

Poängjakten är redan igång då jag har MC Eurobonus Premium. Tror jag har mer än 100k vid slutet av 2021.
Är faktiskt först nu jag hör talas om 2-4-1 vouchern via detta forumet... Vilken grej man missat.

Jag har jagat poäng i ca ett år, och sett minst 3 kampanjer av den här typen under den tiden. Det kommer nog fler, så du kan med trygghet fixa ett Amex Premium i januari och hoppa på eventuella kampanjer om de dyker upp innan dess.

Kom ihåg att se till att bli värvad.

Toppen