Senaste nytt

Ni med erfarenhet av att boka bonusresor med Miles & More

Johan Gott

Medlem
Jag har upplevt att Miles & More-söksidan inte alltid är pålitlig. Jag gjorde en massa sökningar och hittade knappt något alls, men dagen efter gick det betydligt bättre. Tyvärr minns jag inte de exakta stegen, men jag tror att det blev bättre av att köra incognito-läge och börja om på huvudsidan (dvs inte använda kalendern där man kan stega fram några dagar i taget). Jag har också sett att man får olika sökresultat beroende på om man söker enkelresa eller tur-och-retur (enkelresesökningar är att föredra, det kommer upp fler alternativ).

Tack för tipset. Nu hittar jag tillgänglighet för ekonomibiljetter iaf. Ett litet steg framåt..
 

Stockholmer

Medlem
Avboka pga Corona? Har den som skulle resa fått corona? Du får avboka om de ställer in flyget utan rimligt ersättningsflyg. Annars får man flytta fram flygresan till ett senare tillfälle om de ändå flyger men flygresenären inte vill flyga. Jag avbokade ett M&M-Award-flyg något år sedan, poängen var tillbaka samma dag och pengarna tillbaka på kontot ett par dagar senare. I Corona-tider tar det nog lite längre tid...
 
Toppen