Senaste nytt

SAS Eurobonus status Medlemsår/intjäningsår Covid-19

Precis, och de har ju gjort allt detta, sedan när de väl påbörjade implementeringen så kom UD och sabbade allt
med att förlängde avrådan med 2 månader.
Varefter SAS snabbt la till We will return as soon as possible with information on what applies for keeping your tier.
(denna rad kom till efter UD ändrat sin avrådan)

Åter till ritbordet.
Synd att Eivind Roald slutat annars hade vi fått klara besked snabbt.

Haha...klara besked som senare aldrig hände...
 
Fin reklam för SAS :rolleyes:

Bonuspoeng løper ut på dato, og gullkort går fløyten. Mens flyselskap verden rundt tar grep for de mest lojale kundene,
gjør SAS omtrent ingenting.
.
.
SAS sitter stille

SAS har imidlertid ikke kommet de mest lojale kundene i møte med slike tiltak.
Frustrasjonen brer seg i diverse reisefora på internett, men selskapet står fast:
.
.
– Her står SAS helt alene
Redaktør Flemming Poulson i reisenyhetsstedet Finalcall mener det er overraskende at SAS ennå ikke er kommet med klar beskjed til sine mest lojale kunder rundt forlengelse av statusnivå eller utløp av poeng.

– Flesteparten av de store flyselskaper har sørget for å forlenge de beste kundenes status, så her står SAS helt alene. Man må jo gå ut fra at disse kundene blir de viktigste når flyene igjen skal i luften, mener han.

mer här;
Flere flyselskaper forlenger gullkundenes fordeler og bonuspoengenes levetid – Aftenposten E24
 
Last edited:
Jag tror som några andra här att när vi ser slutet på krisen och trafiken är igång igen så kommer nog SAS ge oss nån morot att flyga igen som också gör det lättare att behålla status. En sån grej kan ju vara +50% extra intjäning av baspoäng resten av året. Win win.
 
Ingen tvekan om att Flemming Poulson har stenkoll på SAS och hyfsade kontakter med ansvariga.
Därför kan man räkna med att de även läser hans blogg, det här inlägget förefaller att vara ämnat
just för SAS.


Går lojaliteten begge veier hos SAS EuroBonus? Nå har de sjansen til å vise det - FinalCall.travel Norge
Etterhvert som langt de fleste flyselskapene har meldt klart ut at de holder hånden under deres beste kunder, så hører vi intet fra SAS. Ikke så mye som en eneste e-mail har SAS EuroBonus sendt ut til medlemmene for å forsikre dem om at de gjerne vil holde på de mest lojale kundene. Fullstendig radiotaushet har det – overraskende nok – vært fra den kanten.

Når de lojale SAS-kundene bare kan se maktesløse på at de beste kundene hos konkurrentene blir behandlet langt bedre, så bør de vel også spør seg selv hvor de vil bli behandlet best når krisen slutter? For lojaliteten bør da gå begge veier?

Alternativt kan de velge mer fritt blant alle selskaper hvis de ikke lenger skal forholde seg til statusfordeler. Så blir det i stedet – i langt høyere grad – pris og tidspunkter som avgjør hvilket produkt man velger

Men når – stort sett – alle konkurrenter agerer omkring bonusprogrammene, så hjelper det altså ikke bare å se passivt på. Så må man handle og følge hva markedet gjør – og helst ikke som den langsomme, overvektige elev i klassen som kommer haltende over målstreken langt etter alle de andre. Det får man altså ikke ekstra poeng for.
 
Jag tror som några andra här att när vi ser slutet på krisen och trafiken är igång igen så kommer nog SAS ge oss nån morot att flyga igen som också gör det lättare att behålla status. En sån grej kan ju vara +50% extra intjäning av baspoäng resten av året. Win win.

Fick detta från SAS som svar på en ödmjuk fråga om poäng för inställda *A biljetter. Låter lovande tycker jag.

Ja, detta ska även vara giltigt för resor med Star Alliance, så länge du bokat en resa där du tjänar poäng. Vi får i dagsläget väldigt många förfrågningar och detta och vi hanterar för tillfället dessa för våra medlemmar som har en intjäningsperiod som går ut i Mars och April. Jag vill därför be dig att spara dessa bokningsreferenser och återkomma till oss i slutet av din intjäningsperiod så ska vi se på detta.

Jag önskar dig en trevlig dag.

Med vänlig hälsning,

Consult Consultsson
Traveler Consultant
SAS Customer Service

SAS
Scandinavian Airlines System
 
Er SAS på vej med en løsning for de mest loyale kunder? - FinalCall.travel Danmark

FinalCall.travel har været i kontakt med SAS for at høre om de har planer for at hjælpe deres bedste kunder med at opretholde deres status mens det ikke er muligt at rejse.

Og selvom vi stadig ikke har fået et klart svar, så er der dog en lille åbning at spore i svaret fra SAS danske pressechef, Kristoffer Meinert.

Han siger til FinalCall.travel:

“Vi forstår udmærket frustrationen. Vi arbejder stenhårdt på en løsning for vores EuroBonus-medlemmer og håber at komme med en udmelding snarest.”

SAS ønsker dermed ikke at komme nærmere ind på hvad en løsning kan være, men at dømme ud fra dette svar, så bør vi kunne forvente en afklaring inden for kort tid.
 
SAS ønsker dermed ikke at komme nærmere ind på hvad en løsning kan være, men at dømme ud fra dette svar, så bør vi kunne forvente en afklaring inden for kort tid.
Med andra ord precis samma sak sas säger på hemsidan. Får hoppas att snart på sas språk är april eller början på maj åtminstone.
 
Med andra ord precis samma sak sas säger på hemsidan. Får hoppas att snart på sas språk är april eller början på maj åtminstone.

Det där var daterat den 7/4, så vi får hoppas ändå mer på att vi inte redan sett lösningen,
att flytta fram handpåläggningen för resor fram till 15:e maj.
 
Det där var daterat den 7/4, så vi får hoppas ändå mer på att vi inte redan sett lösningen,
att flytta fram handpåläggningen för resor fram till 15:e maj.
Övertygad om att sas kommer gå ut med information om exakt vad som gäller
Inte bara lite text i en FAQ samt diffusa svar från kundtjänst.
 
Är det någon som haft success med att få poäng krediterade för avbokade / inställda resor som inte har slutet på sin intjäningsperiod i April / Maj?

Kundtjänst bad mig återkomma lite närmare inpå min break point (sista Juli), men i och med att allt är lite diffust så skulle man ju gärna vilja veta mer än ett par veckor innan ens intjäningsperiod är slut om ens resor blir krediterade eller inte. Ska tilläggas att jag är på de sista fyra månaderna av mitt 10e år av EBG. (en riktig nagelbitare med andra ord)
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: M.K
Toppen