Senaste nytt

SAS Eurobonus status Medlemsår/intjäningsår Covid-19

Jag förstod det fel. Trodde inte att poängen baserades på nuvarande status (silly me) så det blev 18000 poäng istället för 9000 så nu är man klar.
Har iofs 2 long haul (mexico och Thailand) planerad i slutet aug början av sept plus en Europa i sept men det känns skönt att ha kirrat det ändå för man vet aldrig :)
1a656bf6bfebfaf132f431f3931106e1.jpg

Som jag tolkar det gäller hjälpen bara den som är guld eller diamant. Den som är silver får ingen hjälp att behålla den statusen? Inte för att silver är så mycket att hänga i julgranen men man får ju ändå 10% extra poäng, en extra väska att checka in samt använda business check in.

Ja, tack @B79 - mina extra 9 legs syns nu, vilket gör att jag gör en "overshoot" på guld i år med 10 legs ungefär om det går som planerat. Nåja, det ger bra piece of mind.

Ja, tack @B79 - mina extra 9 legs syns nu, vilket gör att jag gör en "overshoot" på guld i år med 10 legs ungefär om det går som planerat. Nåja, det ger bra piece of mind.
Perfekt! :)

Jag fick också mina 18 legs / 18000 statuspoäng igår (min kvalificeringsperiod går ut i slutet av september), som gör att jag får Diamant status i ett år till.

Perfekt! :)

Jag fick också mina 18 legs / 18000 statuspoäng igår (min kvalificeringsperiod går ut i slutet av september), som gör att jag får Diamant status i ett år till.
Nu när jag fick 18 k istället för 9 k så ligger diamond inte så långt bort. Med mina 3 planerade resor (ej bokade) kanske jag skulle "poängoptimera" dem så jag får diamond ett år till.

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk

"På grund av coronasituationen har SAS beslutat att fortsätta hjälpa EuroBonus-medlemmar med 20 % av poängen samt flygsegment för att lättare kunna behålla sin medlemsnivå.

Detta gäller för medlemmar vars kvalificeringsperiod slutar i augusti, september eller oktober 2022 (med medlemsnivå som går ut november, december 2022 eller januari 2023).

Kvalificerande flygsegment, Guld 9, Diamant 18

Statuspoäng: Guld 9 000, Diamant 18 000

Poängen kommer automatiskt att registreras och synas på ditt medlemskonto senast i slutet av augusti 2022."

Frågor och svar | SAS

Undrar om det kommer en ytterligare förlängning på det där?
Har helår och saknar en sådär 30000p för EBD så det skulle inte skada... :)

Fick ett förvånande mail från SAS idag. Har brytpunkt sista september och ligger inte så att Diamond kommer förlängas. Mailet idag hälsar mig välkommen till en ny period som Diamond.
Anar IT-fel, men kommer väl inte veta säkert förrän efter grace-periodens slut i januari. Någon annan som fått något liknande?

Fick ett förvånande mail från SAS idag. Har brytpunkt sista september och ligger inte så att Diamond kommer förlängas. Mailet idag hälsar mig välkommen till en ny period som Diamond.
Anar IT-fel, men kommer väl inte veta säkert förrän efter grace-periodens slut i januari. Någon annan som fått något liknande?
Samma här fast med brytpunkt sista augusti, Hoppet är väl det sista som överger en :)

Det är konstigt.

Jag har precis nått Diamond igen genom de 18000 statuspoäng jag fick från SAS, men fick INGEN mail som hälsar mig välkommen till en ny period som Diamond. :)

Samma här. Fick även ett förra månaden. Min period går ut i slutet på april, förra månaden gick grace alltså ut så då fanns det logik i det på någon nivå. Denna gång, knappast. Det känns som de, igen, har provlem med sina utskick.

Toppen