Är det någon som haft success med att få poäng krediterade för avbokade / inställda resor som inte har slutet på sin intjäningsperiod i April / Maj?
Kundtjänst bad mig återkomma lite närmare inpå min break point (sista Juli), men i och med att allt är lite diffust så skulle man ju gärna vilja veta mer än ett par veckor innan ens intjäningsperiod är slut om ens resor blir krediterade eller inte. Ska tilläggas att jag är på de sista fyra månaderna av mitt 10e år av EBG. (en riktig nagelbitare med andra ord)
SAS har sagt att de ska komma ut med info snart om hur de ska göra. Det finns i dagsläget inget du kan göra mer än att sitta lugnt i båten, åtminstone till juni. Då har du 2 månader på dig att lösa det om SAS information inte skulle hjälpa dig.Är det någon som haft success med att få poäng krediterade för avbokade / inställda resor som inte har slutet på sin intjäningsperiod i April / Maj?
Kundtjänst bad mig återkomma lite närmare inpå min break point (sista Juli), men i och med att allt är lite diffust så skulle man ju gärna vilja veta mer än ett par veckor innan ens intjäningsperiod är slut om ens resor blir krediterade eller inte. Ska tilläggas att jag är på de sista fyra månaderna av mitt 10e år av EBG. (en riktig nagelbitare med andra ord)
Finns en annan tråd dedikerad till topic, minns inte namn på rak arm och är på mobilen så lite pilligt hitta den. Men jag vill minnas det uppdaterats för berörda när det ”börjar närma sig”, ca 1-2 månader innan sludatum, så du får nog helt sonika lite på det SAS sagt och mig veterligen har det inte varit problem för någon ännu.Så enligt SAS så ska dom förlänga status i ett år ifall din period faller fram tills 28e feb.
Jag har EBG och min period är 1a mar 2020 till 28e feb 2021. Jag har 21000 poäng och så uselt utbud av flighter som SAS har nu så hinner jag knappast till 45000p tills slutet av feb.
Så det vore väldigt tacksamt ifall man fick det förlängt ett år, men det står fortfarande i appen att perioden är till 28e feb 2021.
det är inte så att man flugit mindre direkt under Corona. Men man har vart tvungen att flyga KLM vilket lett till att man är 80 p ( 2 flighter för dom kör dubbla poäng ) ifrån Sky Blue Gold.
Så frågan är hur man kan få bekräftat att man
behåller sitt EBG till 28e feb 2022?
Hmm hittar inte tråden.Finns en annan tråd dedikerad till topic, minns inte namn på rak arm och är på mobilen så lite pilligt hitta den. Men jag vill minnas det uppdaterats för berörda när det ”börjar närma sig”, ca 1-2 månader innan sludatum, så du får nog helt sonika lite på det SAS sagt och mig veterligen har det inte varit problem för någon ännu.
https://www.businessclass.se/forum/threads/sas-förlänger-status-ett-år-pga-covid-19.99366/Hmm hittar inte tråden.
Hej,
Hittar inte informationen (varken här eller på SAS sidan) om baspoäng och status för de som har kvalificeringsperiod med slut i aug-okt 2022.
Kan någon hjälpa mig med detta?
Tack på förhand!