Senaste nytt

British Airways Visa

Har försökt läsa igenom tråden, men det jag inte förstår är: Hur vet man om de startat ett nytt Executive Club-medlemskap, eller om de bara är sega med att överföra poängen? Skaffade kortet för ett par veckor sedan, och än har inget börjat hända på mitt Executive Club-konto.

Du får hem ett nytt BAEC kort i brevlådan utan att ha bett om det... Har för mig att det tog ganska lång tid innan några poäng började trilla in.

Precis, för mig så damp ett nytt BAEC välkomstbrev hem i brevlådan efter någon månad. Sedan tog det ytterligare ca 4 innan dom kunde fixa alla följdproblem efter ihopslagning av konton.
Hoppas dom äntligen fått ordning på grejerna.

Är det förresten någon som fått in Avios nyligen? Har inte fått sedan 6:e Oktober (brukade komma varje Lördag)

Har försökt läsa igenom tråden, men det jag inte förstår är: Hur vet man om de startat ett nytt Executive Club-medlemskap, eller om de bara är sega med att överföra poängen? Skaffade kortet för ett par veckor sedan, och än har inget börjat hända på mitt Executive Club-konto.

Ring till Entercard och fråga vilket BAEC nummer poängen kommer att överföras till
det är inte omöjligt att du får någon på tråden som säger att de inte kan se det, men det kan de visst så det är bara att stå på sig.

Är det förresten någon som fått in Avios nyligen? Har inte fått sedan 6:e Oktober (brukade komma varje Lördag)

Inte sedan den 15:e

Om det strular så är det bästa att logga in via kortwebben och skicka meddelande har jag märkt, att ringa brukar funka sådär..

Nytt lågvatten märke idag.
Har betalat in för 3 dagar sedan. Kortet fungerar inte. Loggar in på sidan och det visar att senaste betalning skulle varit för över en månad sedan, samt finns inget info på tillgängligt belopp eller eller utnyttjad kredit.

När man sedan ringer får man meddelandet att Kundtjänst är för närvarande stängt, våra öppettider är måndag till fredag mellan 09.00-18.00. klockan 15.00 på en fredag!?

Vad är det för skojare egentligen?

Ringer man spärr service i norge kan dom såklart inte göra något... Inget av Entercards nummer fungerar för övrigt. Växeln på Entercard också stängd. har dom kursat ellet?

Föraktet mot sina kunder vet inga gränser. Har en god vän som arbetade där men slutade då han inte kunde stå för vad detta företag sysslar med... (på fullt allvar).

Har mailat Frank Van der Post på British Airways samt min kontakt på BAEC och skrivit att det får räcka nu, Entercard skadar deras rykte och att dom bör byta partner så fort som möjligt.

Last edited:
Nytt lågvatten märke idag.
Har betalat in för 3 dagar sedan. Kortet fungerar inte. Loggar in på sidan och det visar att senaste betalning skulle varit för över en månad sedan, samt finns inget info på tillgängligt belopp eller eller utnyttjad kredit.

När man sedan ringer får man meddelandet att Kundtjänst är för närvarande stängt, våra öppettider är måndag till fredag mellan 09.00-18.00. klockan 15.00 på en fredag!?

Vad är det för skojare egentligen?

Eftersom det är röd dag imorgon stänger banker o.s.v. Tidigt idag. Stockholmsbörsen t.ex. stängde 13.00. Det hjälper inte dig, men det förklarar varför du inte får svar.

Toppen