Senaste nytt

British Airways Visa

jth

Medlem
Själv fick jag ett erbjudande om att dubbla min kredit :)
Då låg jag inte så högt från början iofs, jag tog medvetet en låg kredit när jag tecknade kortet för att se om jag ville ha det efter att det första fria året tagit slut.
 

Homer

Medlem
Troligen har dom bevakning på din taxerade inkomst, och när den ökar så vill dom att du ska öka din kredit så att den ligger på gränsen för vad dom tillåter (naturligtvis med önskan om att du nyttjar den också), brukar vara 20 % av taxerad årsinkomst...

Mvh
/NotRyan

Det tvivlar jag starkt på, känner en som sänkt sin taxerade inkomst (plockat ut lägre lön från egen firma) senaste 2 åren och
ändå får dessa erbjudanden regelbundet.
 

Alf

Medlem
En ytterligare fråga på 2+4+1. Det är ju som vanligt massor av begränsningar i det "finstilta", bl a står det att vouchern inte kan vändas i samband med "offers". Betyder detta att jag inte kan använda den när dom rear ut priserna i exv business klass? Om inte så faller ju mycket av vitsen med det hela.
 

kristerj

Medlem
En ytterligare fråga på 2+4+1. Det är ju som vanligt massor av begränsningar i det "finstilta", bl a står det att vouchern inte kan vändas i samband med "offers". Betyder detta att jag inte kan använda den när dom rear ut priserna i exv business klass? Om inte så faller ju mycket av vitsen med det hela.

Du måste använda din voucher ihop med Avios, dvs du kan inte köpa en biljett för pengar och sedan få ytterligare en biljett. De viktigaste begränsningarna är att du måste påbörja din resa i Sverige eller Danmark och det måste vara på BA metall. Jag vet inte hur vanligt det är med eventuell rea på destinationer med Avios från BAs sida.
 

Concorde

Founding Member
Ytterst sällan. Men hösten 2008 hade BA en kampanj där alla miles (som det hette då) biljetter över hela nätverket var halva priset!
Alf, som Krister skriver, voucher används med avios poäng, inte pengar. Bästa valuta är i Club World (Business) eller First.
 

Morgan

Medlem
Har försökt läsa igenom tråden, men det jag inte förstår är: Hur vet man om de startat ett nytt Executive Club-medlemskap, eller om de bara är sega med att överföra poängen? Skaffade kortet för ett par veckor sedan, och än har inget börjat hända på mitt Executive Club-konto.
 
Toppen