Senaste nytt

Corona-viruset och hur det påverkar resande

Vet inte om jag skulle lita på em 3epartssida. Visar grönt för US som Svensk och det tror jag är fel.
Jag håller helt med dig angående att inte lita på en tredjepartssida för den här typen av information, men du måste välja vart du varit också för att den ska visa rätt... Som svensk som de senaste 14 dagarna befunnit sig i Canada är det grönt, men inte om du kommer direkt från Schengen...

9B3E5328-950D-42A9-AC4B-60BD65BE82C0.jpeg

Lyckades få tag i 4 business tur och retur Köpenhamn- San Francisco i maj med SAS. Detta känns nästan större än att boka First, med tanke på att det inte strösslas med 4 platser till just USA:s västkust.

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Business
Avreseort: Köpenhamn
Destination: San Francisco
Enkelresa eller Tur&retur: ToR
Antal poäng (per person): 60000 (fly premium)
Skatter&avgifter (per person): Runt 400:-
Antal resenärer: 4
När (avresans tidpunkt): maj
Bokad: nu
Från "posta din lyckade bokning av bonusresor"-tråden.

Jag är inte en större människa än att jag tycker det är grymt tråkigt att ovan resa inte blir av. Jag vet att en massa människor har det värre än vad jag har det just nu, men det är ändå grymt tråkigt...

Från "posta din lyckade bokning av bonusresor"-tråden.

Jag är inte en större människa än att jag tycker det är grymt tråkigt att ovan resa inte blir av. Jag vet att en massa människor har det värre än vad jag har det just nu, men det är ändå grymt tråkigt...

Otroligt tråkigt! :(

När vi väl börjar flyga igen, så kan jag tipsa dig om att businessbiljetter med Star Alliance är så mycket enklare att hitta (men det vet du säkerligen redan). Ordnade 4 biljetter i business till Los Angeles förra året (dock ekonomi på hemvägen) och 4 biljetter t/r till Miami nu i mars (ja, den resan blev väl inte som den var tänkt ;)). Har känts nästintill omöjligt att hitta sådana resor med SAS...

Otroligt tråkigt! :(

När vi väl börjar flyga igen, så kan jag tipsa dig om att businessbiljetter med Star Alliance är så mycket enklare att hitta (men det vet du säkerligen redan). Ordnade 4 biljetter i business till Los Angeles förra året (dock ekonomi på hemvägen) och 4 biljetter t/r till Miami nu i mars (ja, den resan blev väl inte som den var tänkt ;)). Har känts nästintill omöjligt att hitta sådana resor med SAS...
Ja, jag vet det, men 50% för barn gör att SAS är att föredra.

Hur tror ni risken ser ut för att SAS ställer in avgångarna eller att Kroatien stänger sina gränser? Skulle ni vågat boka?

Senast jag kollade läget för Kroatien (för några veckor sedan) var det 14 dagars självkarantän för alla ankommande från Sverige och en racka med länder. Kan man inte visa att man kan göra tillräcklig självkarantän så blir det statens karantän med efterföljande räkning. Detta var enligt IATA Timatic. Har inte kollar nyligen så bäst att du kollar själv.

Vad jag hör från familjemedlem som är i Kroatien (Zagreb) så verkar det inte vara på väg att lyftas. Allt är stängt förutom matbutiker, apotek och bagerier. Restauranger kör delivery. Det råder restriktioner på att röra sig mellan olika städer - har dock inte insyn i detaljerna.

Toppen