Senaste nytt

Corona-viruset och hur det påverkar resande

Är i USA nu och har flyg med SAS hem nästa vecka. Ska man avvakta kontakt från SAS eller försöka kontakta dem redan nu?

Är i USA nu och har flyg med SAS hem nästa vecka. Ska man avvakta kontakt från SAS eller försöka kontakta dem redan nu?
Nog ingen idé att prata med dom nu då beskedet kom för typ 20 minuter sedan.
Det är väl inte helt otänkbart att all USA trafik ställs in från SAS, om man inte kan vara kreativ att flyga allt via London...

Under morgondagen lär det komma info från sas gissar jag på.

Det är väl inte helt otänkbart att all USA trafik ställs in från SAS, om man inte kan vara kreativ att flyga allt via London...

Vi får se vad de hittar på. Börjar bli lite nervös.

Om jag fattar det hela så är det väl medborgarna från Europa som inte får komma in i USA?
Så det har nog ingen betydelse vad flyget kommer ifrån.

Jag hade inte tänkt så långt som just hemresan, men den är ju minst sagt av betydelse. Med en timme kvar innan flighten meddelande vi personalen att vi inte längre ville åka, så nu ligger man i sängen på Marriott och väntar på 0930-flighten hem igen.
En positiv upplevelse var dock tjejen i FCT som var väldigt hjälpsam, och hon ordnade så att vi fick flytta hela resan till september.
Fantastiskt fin service att ni kunde flytta resan till september :). Det hade varit tungt att vaska en Lufthansa F. Var det Award eller betald biljett?

Har en familjeresa inbokad (bokad via ticket.se) och biljetten är utställd via Lufthansa eller United (osäker just nu)

Stockholm - Fort Lauderdale 10 apr via (Frankfurt & Washington DC)
Fort Lauderdale - Stockholm 17 apr (via Washington DC & Frankfurt)

I och med att utresan är om 29 dagar (Trumps travel ban från Europa är 30 dagar) så lär detta inte vara möjligt.

Tror ni jag kommer att kunna få biljetten återbetald?
Tror ni man kan boka om denna till annat datum? (Juli skulle funka för oss också)
Andra tips?

Toppen