samet
Medlem
Min inställda SQ-flight ställer nu till problem för mig.
Behöver ju fixa anlutningarna. Men agenten i Tallin kunde inte se några tillgängliga biljetter, trots att det finns massor. De kunde se dem om de gjorde en ny bokning.
Efter två HUACA, där jag båda gångerna kommer till samma agent, så lackade jag lite och förklarade att detta är ditt problem att lösa, kan du inte be dina kollegor eller superviser om hjälp.
Lång pausmusik.
Pratat med supervisor nu, det går inte, vi får inte fram något.
Men vi kan boka om alla segmenten, då går det. MEN... då finns inte din First kvar utan bara business.
Så nu har jag:
GOT-FRA 05MAY 16.25 Biz
FRA-SIN 04MAY 22.10 First
SIN-BKK 06MAY 18.30 Biz
Å de kan inte hitta några anslutningar, trots att det finns massor... så tröttsamt. Så får väl ringa igen om någon vecka och försöka igen.
Svarar på hur det löste sig.
I fredags kontaktade jag Singapore Airlines i Sverige, de tog bort marrige-spärren.
Hann inte ringa Tallin innan de stängde i fredags, tänkte lösa det på måndag.
Idag, söndagsmorgon ringde Singapore Airline från Singapore, de ville bekräfta att jag sett deras ombokning. Då påtalade jag att mina connections inte var fixade. -Ok, jag kollar och återkommer var svaret.
En timme senare är connections fixade och nu har jag fått en revenue på GOT-FRA i bokningsklass J (2000poäng)...
Får köpa mig en Triss idag tror jag, längre semester och poäng därtill! Win-win för mig!