Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Senator

Moderator
Efter en lång och utdragen diskussion med Swiss så blev min SIN/HKG resa flyttat 10 veckor fram med förhoppning om ett bättre läge då. Jag hade en bokning med Cathay via BAEC SIN-HKG, men det fanns inga platser på CX på mina nya datum så jag ändrade från BAEC till M&M och från Cathay Business till Singapore First ;) Dock är det den äldre B777-300 som flyger:
Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2020 | Sida 14 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

65.000 M&M poäng istället för nästan 21.000kr i cash ett helt ok värde. Min M&M pott har växt till 1m sedan M&M Masterkortet kom, så det känns skönt att lägga lite miles på mig själv :D Mina AMEX/EB och 2-for-1 går ofta till andra.

Singapore Airlines är annars en sweet spot för M&M gällande skatter och avgifter. 350kr rätt schysst.
 

Senator

Moderator
Ropa inte hej ännu!
Har hittills fått 4 inställda flygningar med SQ HKG-SIN-HKG o_O

Precis...

Your flight has been rescheduled

Booking reference



space-line.jpg


Dear Sir/Madam,

This is regarding your upcoming trip with Singapore Airlines.

Flight


Depart

Arrive

You were originally booked on:

SQ 868

SIN 19:55
DD May 2020
Singapore
Changi Intl

HKG 23:50
DD May 2020
Hong Kong
Hong Kong

Your flight has been revised to:

SQ 866

SIN 13:05
DD May 2020
Singapore
Changi Intl

HKG 17:05
DD May 2020
Hong Kong
Hong Kong

To accept the change, please click on the 'Accept' button below. The acceptance will apply to all passengers in your booking.

Alternatively, you may contact your local Singapore Airlines office for assistance.

We apologise for any inconvenience caused.

Yours sincerely,
Singapore Airlines

Passar mig bättre faktisk men vi får se om detta ens blir av.. :( Gick från B777-300 till B777-300ER som är bra nyheter.
spacer20px.png
 

Maja

Medlem
Väldigt snällt av dig @Tonton

Kan du eller någon annan förklara hur det kan komma sig att det kostade bara 57kr? Själv får jag kostnader runt 900kr, visserligen en t&r. Gissar att det är APIS-avgiften som bl.a. uteblir vid en enkel tillbaka till Sverige.
 

Tonton

Medlem
Väldigt snällt av dig @Tonton

Kan du eller någon annan förklara hur det kan komma sig att det kostade bara 57kr? Själv får jag kostnader runt 900kr, visserligen en t&r. Gissar att det är APIS-avgiften som bl.a. uteblir vid en enkel tillbaka till Sverige.

Sorry, ska rätta mig själv - 58 SEK var det :)

Ekel från USA till Norden blir väldigt billigt med Eurobonus då Eurobonus inte tar betalt för bränsletillägg. Det blir inte heller någon flygskatt då resan inte påbörjas i Norden. Således så blir i princip enda avgiften "9/11-skatten". Hade jag däremot bokat en T/R så hade skatterna gått upp högre.

Skärmavbild 2020-03-22 kl. 14.58.29.png
 

Kevinator

Medlem
Har åkt med Swiss business på sträckorna ZRH-LAX och ZRH-MIA tidigare, och jag gillar den skarpt. Jag har svårt att välja om SAS eller Swiss är min favorit.

Du har något att se fram emot! :)

Härligt! Kommer du ihåg vilken flygplanstyp du åkte med? Jag tror att det är A340 till Shanghai, hoppas att det blir nyrenoverad inredning när vi ska åka i dec.
 

Gaston

Medlem
Jag har fått en flight på min 2-4-1-bokning framflyttad med resultatet att planet landar sex timmar efter att nästa flight startat. Jag antog att nästa leg också skulle ändras men så har inte skett. Det är ingen fara på taket då jag kan ringa Tallinn och boka om/av, men är mest nyfiken på om det är så det funkar. Alltså att det är mitt ansvar att se till att benen på resan passar ihop om flighter ändras. Jag tänker att det någonstans i något system borde lysa rött. Kan tillägga att flighterna är med två olika bolag.
 
Toppen