Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Min inställda SQ-flight ställer nu till problem för mig.

Behöver ju fixa anlutningarna. Men agenten i Tallin kunde inte se några tillgängliga biljetter, trots att det finns massor. De kunde se dem om de gjorde en ny bokning.

Efter två HUACA, där jag båda gångerna kommer till samma agent, så lackade jag lite och förklarade att detta är ditt problem att lösa, kan du inte be dina kollegor eller superviser om hjälp.

Lång pausmusik.

Pratat med supervisor nu, det går inte, vi får inte fram något.

Men vi kan boka om alla segmenten, då går det. MEN... då finns inte din First kvar utan bara business.

Så nu har jag:
GOT-FRA 05MAY 16.25 Biz
FRA-SIN 04MAY 22.10 First
SIN-BKK 06MAY 18.30 Biz

Å de kan inte hitta några anslutningar, trots att det finns massor... så tröttsamt. Så får väl ringa igen om någon vecka och försöka igen.

Behöver ju fixa anlutningarna. Men agenten i Tallin kunde inte se några tillgängliga biljetter, trots att det finns massor. De kunde se dem om de gjorde en ny bokning.

Efter två HUACA, där jag båda gångerna kommer till samma agent, så lackade jag lite och förklarade att detta är ditt problem att lösa, kan du inte be dina kollegor eller superviser om hjälp.

Lång pausmusik.

Men vi kan boka om alla segmenten, då går det. MEN... då finns inte din First kvar utan bara business.

Så nu har jag:
GOT-FRA 05MAY 16.25 Biz
SIN-BKK 06MAY 18.30 Biz

Å de kan inte hitta några anslutningar, trots att det finns massor... så tröttsamt. Så får väl ringa igen om någon vecka och försöka igen.

2-4-1? Annars skulle jag prova med sas vanliga kundtjänst, kanske prova men dom även om det är en 2-4-1

Lång pausmusik.

Så nu har jag:
GOT-FRA 05MAY 16.25 Biz
SIN-BKK 06MAY 18.30 Biz

Det låter som married segment problemet med Singapore. Har man två SQ flighter efter varandra låses dessa ihop, skulle inte förvåna om det ställer till det med flighten till Frankfurt också.
De bör kunna be SQ göra divorce segment så kanske det fungerar, eller så får Singapore även ändra din connection.

Lång pausmusik.

Så nu har jag:
GOT-FRA 05MAY 16.25 Biz
SIN-BKK 06MAY 18.30 Biz

jag hade samma problem fast anslöt med ANA från Frankfurt. Då jag ringde tillbaka någon månad senare gick det att boka.

Det låter som married segment problemet med Singapore. Har man två SQ flighter efter varandra låses dessa ihop, skulle inte förvåna om det ställer till det med flighten till Frankfurt också.
De bör kunna be SQ göra divorce segment så kanske det fungerar, eller så får Singapore även ändra din connection.

Min misstanke också, då jag läst här om liknande problem. Något jag förklarade för agenten och att de troligen skulle behöva kontakta Singapore för att lösa det. Men kompetensen eller viljan saknades och jag fick bara svaret "Don't have any available awards"

Jag ringde faktiskt SAS i Sverige om detta trots 2-4-1 för jag misstänkte att Tallinn inte ville lösa det. Det var samma där men de föreslog att jag ringde Lufthansa för att lösa det. Vet inte exakt var problemet ligger.

Bokade först till BOG via hemsidan. Ringde därefter in och lade till Avianca flighterna till CUN.

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SK, LH, AV, TK
Kabinklass: Business
Avreseort: CPH
Destination: CUN
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 65000 (med 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): ca 1500 kr
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): 9-16/4
Bokad: idag

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Flighter:
CPH-FRA SK A320Neo Plus
FRA-BOG LH A340-600 Business
BOG-CUN AV B787-8 Business
CUN-BOG AV B787-8 Business
BOG-IST TK B787-9 Business (Stopp i PTY)
IST-CPH TK B737-800 Business

Kul bokning är sugen på något liknande. :)Nämnde Tallin någonting alls gällande stopp i dyrare zon (Bogota)? Samt kommer stoppet i Bogata och Panama vara rena transfer/tekniska stopp eller har ni lyckats få till en heldag på stan i varje land?:)

• Gilla
Reactions: Gus
Kul bokning är sugen på något liknande. :)Nämnde Tallin någonting alls gällande stopp i dyrare zon (Bogota)? Samt kommer stoppet i Bogata och Panama vara rena transfer/tekniska stopp eller har ni lyckats få till en heldag på stan i varje land?:)
BOG-IST har ett tekniskt stopp men räknas som en flight så då är det ingen längre tid på plats.
Vill man ha tid på plats går den bokas på separat flight nummer.

Den manliga agenten jag pratade med sa ingenting gällande stopp i dyrare zon. Har för mig att det till och med anses som en reasonable routing just nu, men regelverket kan förstås snabbt ändra sig i Tallin.

Stoppet i Bogota är en ren transfer (13 timmar på väg ut och 23 timmar på väg hem) medan stoppet i Panama är ”tekniskt” för oss som flyger BOG-IST. Man lämnar inte planet utan sitter kvar på sin plats. Sedan finns det passagerare som flyger IST-PTY och ser stoppet som ”tekniskt” i BOG.

Turkish flyger enligt följande IST-BOG-PTY-IST.

Toppen