Senaste nytt

Finns något rimligt sätt att komma upp i Silver på tio dagar?

Kinski

Medlem
Jag har varit föräldraledig samt jobbat extra mycket på hemmaplan, och insåg precis att jag för första gången på tusen år ramlat ned till Basic. Jag ska flyga till Kalifornien om tio dagar och hade räknat med iaf en extra resväska, vilket jag nu inte kommer att ha.

Amex Elite lär ta mer än tio dagar att A. få igenom och B. få statuspoängen från. Finns något annat ekonomiskt försvarbart (alltså inte typ "gör 20 inrikesresor") trick för att boosta upp sig på så kort tid? Eller ska jag bara hosta upp bagagepengen? Känns som 1000-1500 väldigt onödiga kronor.

Högst troligt kommer det kosta mer att bli Silver än bagage kostar, men det går ju att
1 Sök AMEX och chansa. Kanske kan du bli guld om det inte går
2 Några t/r till Stavanger/Bergen via Oslo eller Tyskland via Köpenhamn blir dyrare, så det är mer om du gillar det. Svårt att hitta bra pris med kost varsel
3 Hitta någon trevlig guldkortare som kan ge dig silver som gåva. I alla fall billigast alla gånger :)

Jag har varit föräldraledig samt jobbat extra mycket på hemmaplan, och insåg precis att jag för första gången på tusen år ramlat ned till Basic. Jag ska flyga till Kalifornien om tio dagar och hade räknat med iaf en extra resväska, vilket jag nu inte kommer att ha.

Amex Elite lär ta mer än tio dagar att A. få igenom och B. få statuspoängen från. Finns något annat ekonomiskt försvarbart (alltså inte typ "gör 20 inrikesresor") trick för att boosta upp sig på så kort tid? Eller ska jag bara hosta upp bagagepengen? Känns som 1000-1500 väldigt onödiga kronor.
När går din Eurobonusperiod ut? Jag förmodar att du vet att du har tre månaders grace efter att din period går ut.

Eller ska jag bara hosta upp bagagepengen? Känns som 1000-1500 väldigt onödiga kronor.
Nåja så dyrt är det väl inte, om ni inte är flera? Ett amex elite kostar 4800 per år, är det värt det för att spara in på bagage?

Finns en annan tråd om tid, men jag fick mitt elite på 6 dagar, men då har redan en hög med amexkort. Mina 20k statuspoäng kom 1-2 dagar senare.

Last edited by a moderator:
Nåja så dyrt är det väl inte, om ni inte är flera? Ett amex elite kostar 6600 per år, är det värt det för att spara in på bagage?

Finns en annan tråd om tid, men jag fick mitt elite på 6 dagar, men då har redan en hög med amexkort. Mina 20k statuspoäng kom 1-2 dagar senare.
Amex Elite kostar väl 4800 per år?

Toppen