endast använda det för gratismånaden (som det rekommenderades här i tråden).
Elite kortet har väl aldrig haft någon lounge förmån?
Åh fsn, i stand corrected.Premium hade i alla fall rabatterad SAS-loungetillgång (ej priority pass), tror det var 50%. Jag tror Elite hade det också.
Jag måste vänta 3 månader drygt efter att nya perioden börjat innan det går att köpa poäng, förstod det som att OP redan var på EBBNej det finns inga tidsbegränsningar av vad jag kan se, är väl bara att de flesta gör det i slutet av sin period, är ju själva grejen. Enda begränsningen är att man får endast vara max 5000poäng ifrån om man vill bli silver.
Elite kortet har väl aldrig haft någon lounge förmån?
Och punkt två är ju snarare en försämring av platinum än av elite.
* En (subjektivt upplevd) sänkning av nivån på de inbjudningar och event man får
Det har varit en del event (oftast i Stockholm) som man bjudits in till med Amex Elite, inte lika frekvent som platinum/centurion, men de har förekommit.Har du någonsin blivit inbjuden till något? Jag har under mina ca 3-4 år som kund inte blivit bjuden till något utom ”möjlighet till förköp av biljetter”. Blir nästan lite provocerad av att de nämner inbjudan till gratisevent som en förmån för kortet. Dock har det inte varit en dealbreaker för mig eftersom de andra förmånerna är tillräckliga.
Har du någonsin blivit inbjuden till något?