Senaste nytt

SAS Mastercard - dubbla poäng 14-16 feb 2020

Köpte konst av konstnärskompis, som har iZeattle, för 16000 kr. Bra deal
7942f78055e5600b2c190f9907cda135.jpg

Köpte flygbiljetter fr resebyrån( fysiskt via kortmaskin) och säkrade poäng för sommaren ToR till Kalifornien, många härliga poäng som blev dubbla.

Dock utlandsköpen, hotell i Spanien i går morse och AMTRAK tidigare idag...bägge står som reserverade...Något man kan göra?

Borde väl inte vara några konstigheter

Att de daterar köpen från inlösen-datum som tydligen kan vara några bankdagar senare.. speciellt vid utlandsköp...??
När transaktionen nåt inlösaren är inte samma sak som reservation.

På en online transaktion kan man normalt välja om man vill göra direkt "capture" eller vänta ett par dagar, och under den perioden ser det ofta ut som reservation men tekniskt sett är det inte exakt samma sak. Transaktionen är fortfarande "final" men pengarna betalas inte ut i andra änden förrän den är captured. (anledningen att man väljer delayed capture är att man normalt sätt som handlade kan göra gratis refund under den perioden, eftersom pengarna formellt sett inte levererats).

(jag tror man kan välja det även på point of sales men det är inte lika vanligt)

Nu syns poängen (i SAS MC appen) från mina GBIT i fredags.

All is well in point land.
Samma här. O de flesta refunds på mitt Swedbank Platinum har också kommit in.

Curve o GBIT gör ju också verkligen att MC Premium får ännu bättre värde. Borde bli bra med extrapoäng över ett års tid med några kampanjer

Toppen