Senaste nytt

Gin & Tonic-tråden

[GALLERY=media, 66]IMG_0023 by JanneB posted 31 Januari 2020 kl 18:25[/GALLERY]
Kvällens andra GT på en druv-gin som jag köpt svinbilligt på Lidl(!) vilken har blivit en riktig favorit. Citadelle är också helt ok. Vid sidan av, rent, dricker jag denna Old Tom från Gin-Eva som är förjäkla god

Intressant, gin smaksatt med elefantbajs

Why this South African gin is made with elephant dung - CNN
...elephants are particular about the food that they forage, yet absorb less than half of what they eat --
meaning much of their diet of plants remains in their dung.

Ibhu – Dare to think differently

(påminner om Kopi Luwak: 'World's most expensive coffee' is a tourist trap - Business Insider )
51283655_2333010520275199_2574271758998610490_n.jpg

Last edited:
Blev kallpressat ikväll...
Vädrade en gammal vän från bakre ledet i skåpet, Oxley. Till min lycka har lokalbutiken numera Erasmus Bond på lager. Bra där!

IMG_20200208_184151.jpg

En lite ovanligare gin hittade jag på Beiruts internationella flygplats, en lokaltillverkad gin. Helt okej att dricka som den är, när jag testade den så hade jag bara lite is och inget annat. 3/5 poäng.

När man tillsätter en neutral tonic (läs Indian tonic) så ramlar den upp till 4/5 poäng. En viss smak av kanel återfinns bland smaktonerna.
ThreeBros.jpg

Hittade den här i Lufthansas LHR lounge, var ok men huga vilken eländig tonic de serverade.
Stod bara Tonic på kranen, Schweppes standard blir plötsligt Premium.
blir väl tvungen att sno en burk Schweppes från United eller Singapore airlines lounger nästa gång.

rock-rose-gin.jpg

Hittade den här i Lufthansas LHR lounge, var ok men huga vilken eländig tonic de serverade.
Stod bara Tonic på kranen, Schweppes standard blir plötsligt Premium.
blir väl tvungen att sno en burk Schweppes från United eller Singapore airlines lounger nästa gång.

rock-rose-gin.jpg
Också testat den hos Angela's LHR. Enig mht tonic. Förr hade de småburkar med Schweppes åtminstone. Var iofs ett tag sen nu... Det var helt enkelt bättre förr.

Toppen