Senaste nytt

Gin & Tonic-tråden

IMG_20200222_160722.jpg

Ica kvantum i Lund har ett rejält utbud av tonic...

Helt galet räkna det till ca 20 olika leveratörer på ICA Kvantum Lund som sagt. Då fanns vissa i 5-6 olika smaker så de var ett rejält sortiment. Köp 10 betala för 9 (man kan blanda smak) hade de på de flesta tonic dessutom :)

Blir lite OT eftersom det inte är en GT.
Vi har gått för Gin Lime (tack för idén SCI Bright i Endavour) senaste månaderna.
1 del Limejuice - välsilad och 1 del Gin. Hittills leder Martin Miller. Blir att testa fylla upp med lite Tonic å se om det tillför något.

Blev utskickad från klubbsalongen (well.. de stängde). Sökte skydd i Marlene Bar på InterContinental Berlin. Fick bli Münchens stolthet (?), The Duke gin med Mr Henry som sällskap. Inget som sticker ut smakmässigt, men ack så smarrigt. Detta var den sista att testa för att kryssa hela ginlistan på Marlenes meny. Ingen diger lista, men många (uppskattningsvis 10+) är tyska och av lite mer udda sort (udda är iofs ett relativt begrepp...). Trevligt helg!

IMG_20200229_231207.jpg

Sportlov i Finland... förutom massor av snö, ute aktiviteter så som skoter mm så lär det bli en eller annan stänkare i veckan!

En fördel med finska Alko mot Systembolaget är att de får sälja små flaskor.
Oftast är det inte något jätteutbud men en eller annan premiumflaska om 5-10cl brukar finnas och sortimentet varieras.
kul att testa om man gillar innan man köper en stor flaska.

Hittade Kalevala på Alko i Ylitornio i går.(En annan fördel är att det är öppet till 21 på fredagar och 18 på lörddagar så man hinner förbi efter skoterturen....

Ganska gott men inte lika bra (enligt min smak) som Napue som är min finska favorit.

Skål på er alla glada BC:are

PS. Puukon är i bild med filt... Är min "skoteroverallskniv" nya outfiten har inget bälte utan en "knivficka" på underarmen.
fick tänka om och köpte en Benchmade Griptilian, aldelens för dyr kniv...
Går att nörda ner sig i det mesta... ;)

WhatsApp Image 2020-03-01 at 17.49.04.jpeg

Last edited:
Toppen