Senaste nytt

[Live] SAS historiska flygning med första A350n till Chicago

Då är den uppe!

JB tyckte intressant nog:
- Att bordet i business (precis som på A330/340) är sisådär. Det är rätt skakigt och det kommer knappast bli bättre med tiden. (Tråkigt att det inte blev ett bättre bort när resten av stolen verkar så magisk)
- Hörlurarna var inte uppskattade (och de är ju inte jättebra även om många i Biz ändå använder sina egna ändå)
- Trög service (intressant att han direkt kände av det som är tyvärr är SAS stora problem på longhaul - det blir knappast bättre på A350)
- IFE har lite begränsat utbud (inget nytt här - någon som vet om SAS tänker uppgradera utbud?)

- Trög service (intressant att han direkt kände av det som är tyvärr är SAS stora problem på longhaul - det blir knappast bättre på A350)
Han säger dock också att seg service är att förvänta sig på en första flight med nytt flygplan. Återstår att se om det blir bättre eller inte, men att döma ut servicen som seg efter 1 dag med nya planet är lite väl.

Han säger dock också att seg service är att förvänta sig på en första flight med nytt flygplan. Återstår att se om det blir bättre eller inte, men att döma ut servicen som seg efter 1 dag med nya planet är lite väl.

haha, jag är den första att hoppas på att det blir bättre!! Men samtidigt ser jag ingen som helst anledning att ett nytt plan med samma vanor och samma personal ska göra någon skillnad. Du är ju en extremt van flygare, vad tror du om du var tvungen att göra en killgissning som är baserad på stor erfarenhet?

Jag hoppas att SAS hittar ett bättre sätt att fixa servering men då det varit ett "problem" länge tror jag inte att ett nytt flyg löser detta. Tvärtom faktiskt.

haha, jag är den första att hoppas på att det blir bättre!! Men samtidigt ser jag ingen som helst anledning att ett nytt plan med samma vanor och samma personal ska göra någon skillnad. Du är ju en extremt van flygare, vad tror du om du var tvungen att göra en killgissning som är baserad på stor erfarenhet?

Jag hoppas att SAS hittar ett bättre sätt att fixa servering men då det varit ett "problem" länge tror jag inte att ett nytt flyg löser detta. Tvärtom faktiskt.

Jag har precis klivit på dagens flight till Chicago. Återstår att se om det går segt även idag (dag 3)

Edit: Troligtvis premiär för dagens CC förstås...

Baserat på filmen så tänker jag så här. Fantastiskt kul med så bra omdöme från en som har mycket erfarenhet men ändå ingen särskild relation till SAS, vad jag vet. Till skillnad då från de flesta av oss på forumet. Det är lätt att vara kritisk och gnällig mot den närmsta familjen. Man är inte riktigt objektiv. Och så tycker man alltid att gräset är grönare på andra sidan.

Förutom på IFE så tycker jag att det ofta klagas över både lounge, mat och service också här på forumet. Kul då att se en utomstående ge så bra betyg till SAS.

Crew ska ha fått bättre arbetsytor, oklart om det bara är i galley längst bak eller inte. De ska åtminstone inte ha fått sämre möjligheter. På nattflighten från Hong Kong kunde de ju dra igenom servicen mycket snabbare än normalt (även om många då sover).

Fast jag tycker nog ändå att de har haft planet sen i november. De har haft tid att träna på grejerna. Dessutom vet SAS att världen tittar, men kan ändå inte prestera bra. Då tycker jag iaf att det är en medioker, men genuin uppvisning. Och ett missat tillfälle att flytta fram positionerna.

Och som någon annan skrev, man kan byta plan men servering och arbetskultur sitter kvar.

Fast jag tycker nog ändå att de har haft planet sen i november. De har haft tid att träna på grejerna. Dessutom vet SAS att världen tittar, men kan ändå inte prestera bra. Då tycker jag iaf att det är en medioker, men genuin uppvisning. Och ett missat tillfälle att flytta fram positionerna.

Och som någon annan skrev, man kan byta plan men servering och arbetskultur sitter kvar.

De har ju samtidigt inte dragit ihop 300 pers för att flyga när de testar servicen. Crew är ju i vissa fall ombord på planet för första gången och att då hitta vart allt finns osv kan säkert ta en liten stund. Många små stunder som blir längre. Lite som om man har ett nytt kök hemma. Man har varit med och planerat det, men första gången tar det nog lite längre tid än vanligt att laga mat.

Med det sagt menar jag inte att servicen är tillräckligt snabb i övrigt. Men det bör ju inte ta längre tid än på 340 i Business. I Plus/Go har de ju nu en extra crew, vilket borde göra att inte borde ta längre tid där heller.

Toppen