Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2020)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och således borde alla som tjänade in vouchers 2019 ha giltighetstid till 2020-12-30 (om @Tonton tes stämmer dvs). :D
Jag tittade precis på min voucher och det står att den gäller till den "31 december nästa år", dvs 2020. Förresten, jag såg också att det stod följande: "Vid hjälp att boka en resa debiteras en bokningsavgift om 375 SEK/person...". Jag fick betala 450 SEK häromdagen när jag ringde Tallinn... Jag såg nyss också att om man bokar via webben, utan voucher, så får man ändå betala 450 SEK, men slipper man verkligen det om det är en 2-4-1-voucherbokning?
 

KED

Medlem
Förresten, jag såg också att det stod följande: "Vid hjälp att boka en resa debiteras en bokningsavgift om 375 SEK/person...". Jag fick betala 450 SEK häromdagen när jag ringde Tallinn... Jag såg nyss också att om man bokar via webben, utan voucher, så får man ändå betala 450 SEK, men slipper man verkligen det om det är en 2-4-1-voucherbokning?
450 SEK är serviceavgift bara för att boka award medan 375 SEK tillkommer vid telefonbokning om bokningen gått att göra via webben. Bokas olika resklasser, vilket inte går att boka på webben, tillkommer inga 375 SEK.
Åtminstone fick jag det så förklarar för mig
Ovan gällde en 2-4-1 bokning
 

Mr Basic

Medlem
Jag tittade precis på min voucher och det står att den gäller till den "31 december nästa år", dvs 2020. Förresten, jag såg också att det stod följande: "Vid hjälp att boka en resa debiteras en bokningsavgift om 375 SEK/person...". Jag fick betala 450 SEK häromdagen när jag ringde Tallinn... Jag såg nyss också att om man bokar via webben, utan voucher, så får man ändå betala 450 SEK, men slipper man verkligen det om det är en 2-4-1-voucherbokning?
450kr är väl *A-avgiften och den kommer man väl aldrig undan, oaktat hur den bokas?
375kr är väl avgiften för att boka via tfn (med Tallinn) om det går att boka via SAS.se/no/dk?

Edit. 2:a på bollen
Edit igen. Ngn som fått betala 375kr för tfn-bokning med Tallinn? Känns ovanligt men det kanske beror på alla begränsningar hos SAS bokningsverktyg (Open jaw, olika klasser, vissa bolag osv.) som gör att Tallinn är generösa vad gäller tfn-avgiften.
 
Last edited:

Tonton

Medlem
Jag tittade precis på min voucher och det står att den gäller till den "31 december nästa år", dvs 2020. Förresten, jag såg också att det stod följande: "Vid hjälp att boka en resa debiteras en bokningsavgift om 375 SEK/person...". Jag fick betala 450 SEK häromdagen när jag ringde Tallinn... Jag såg nyss också att om man bokar via webben, utan voucher, så får man ändå betala 450 SEK, men slipper man verkligen det om det är en 2-4-1-voucherbokning?

Star Alliance avgifter:
Bokning via webb: 450kr "Star Alliance fee"
Bokning via Tallinn för rutter som inte går att boka online: 450kr "Star Alliance fee"
Bokning via Tallinn när alternativ dyker upp online: 450kr "Star Alliance fee" + 375kr bokningsavgift*

*Denna voidas för EBD/EBP

Edit. 3:a på bollen
 

Tonton

Medlem
450 SEK är serviceavgift bara för att boka award medan 375 SEK tillkommer vid telefonbokning om bokningen gått att göra via webben. Bokas olika resklasser, vilket inte går att boka på webben, tillkommer inga 375 SEK.
Åtminstone fick jag det så förklarar för mig
Ovan gällde en 2-4-1 bokning
450kr är väl *A-avgiften och den kommer man väl aldrig undan, oaktat hur den bokas?
375kr är väl avgiften för att boka via tfn (med Tallinn) om det går att boka via SAS.se/no/dk?
Star Alliance avgifter:
Bokning via webb: 450kr "Star Alliance fee"
Bokning via Tallinn för rutter som inte går att boka online: 450kr "Star Alliance fee"
Bokning via Tallinn när alternativ dyker upp online: 450kr "Star Alliance fee" + 375kr bokningsavgift*

*Denna voidas för EBD/EBP


Alla våra svar inom 1 minut - och vi alla svarade likadant (fast på olika sätt) - Snyggt!
 

Big Birger

Medlem
Har en rätt komplicerad bokning med hela familjen (5 pers) från Stockholm till Japan i sommar. Har lyckats lösa det med Business på alla sträckor utom från Okinawa till Seoul. Där fanns det bara 2 platser i Business, så det blev 3 platser i Economy.

Men igår kväll fick jag ett mejl från min bevakning på Awardfares att det släppts 2 platser till. Ringde in nu 9.00 och vips var det löst. Så nu flyger alla Business alla sträckor utom en stackars familjemedlem som får flyga Economy en sträcka. Det blir en intressant process att utse den lyckliga vinnaren, även om det bara är en kort 2-timmars flight i en A321.

Kanske släpper de en plats till längre fram, eller att det går att lösa på flygplatsen. Inte hela världen om det inte går, men ge upp är inget alternativ. :)
 

Billybubbla

Ny medlem
Hej, Mitt första inlägg här. ledsen om det berör saker som är redan är berörda tidigare, men kan inte riktigt hitta detta. jag har under året samlat på mig 2st 2-4-1 vouchers. så långt så bra. jag har också sparat ihop ca 270K poäng. jag tänkte nu försöka hitta en business-resa för 2 vuxna och 2st barn till Miami i samband med höstlovet 2020. kan vara både före eller efter lovet en del av resan. tycker ändå jag är ganska tidigt ute, men jag kanske har helt fel? är det alldeles för sent? för Tallin kunde inte hitta en enda resa fram tom november.. och jag hittar inte heller någon när jag söker själv. jag har kalkylerat lite och 270K poäng bör väl räcka för 2st vuxna och 2 barn med 2st 2-4-1? gör jag något fel...? Tack på förhand :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen