Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2020)

Status
Stängd för vidare inlägg.
När slutar Tallinn ta emot samtal egentligen? Ringde dom vid 15.55 ungefär och kom fram direkt, så hade jag inte möjlighet att kolla upp något så väntade med att ringa igen nu tills jag kom hem.
Så vid 16.40 händer ingenting när man försöker, piper till en gång och läggs på.
Så länge du hamnar i telefonkö senast 16.59.59 så är det lugnt. Kanske nåt tillfälligt fel idag.

Så länge du hamnar i telefonkö senast 16.59.59 så är det lugnt. Kanske nåt tillfälligt fel idag.
Jag upptäckte felet :cool:
Numret jag försökte ringa var visst ett telefonförsäljarnummer som började på 010 och slutade också på 67, numret ringde mig runt 16.25 när jag kom hem och jag svarade inte, sen tryckte jag bara på senaste som såg ut som numret till Tallinn :(

Hoppas verkligen inte mina platser blivit tagna nu pga den här jävla misstaget.

Jag upptäckte felet :cool:
Numret jag försökte ringa var visst ett telefonförsäljarnummer som började på 010 och slutade också på 67, numret ringde mig runt 16.25 när jag kom hem och jag svarade inte, sen tryckte jag bara på senaste som såg ut som numret till Tallinn :(

Hoppas verkligen inte mina platser blivit tagna nu pga den här jävla misstaget.
Blir svettigt (för dig) och spännande för övriga.....:rolleyes:;)

Biljetterna finns kvar, men Kristina i Tallinn säger att dom endast kan söka från origin till destination.
Försöker få till en resa till Bali via London och enda vägen till London är via Wien enligt SAS star alliance onlinebokning

HUACA och testar igen

Drabbats av ”tilt” i huvudet för tillfället och vet inte om jag tänker rätt. Om jag bokar exempelvis New York-Orlando/Orlando-Chicago, blir det då i form av ”tur och retur” med open jaw eller är det endast möjligt att boka detta som två enkelresor till 60% av poängpriset?

Edit: hittade ett inlägg från 2011 där Dr Miles klargör att tillåten open jaw omfattar både A -> B/ C->A OCH A->B/B->C, så då är det utrett om inget har ändrats?

Alltså ringa Tallin i det läget vid användning av voucher?

Last edited:
Har letat en del på "allmänna villkor" på SAS hemsida, Eurobonus-sidor osv. Men kan inte hitta svaret.

Jag har en CT-resa bokad hos SAS Tallinn nu mitten på mars från OSL-VIE-PEK-ICN (23 timmar stopp) GMP-HND. Hemresa NRT-ZRH-ARN-OSL.
Kompisen reser samma sträcka men ansluter i VIE och flyger från ARN.

Sträckan OSL-VIE-PEK går med Austrian. PEK-ICN med Air China. GMP-HND med Asiana.

Med tanke på Lufthansas cancelleringar nu till Kina ut februari börjar vi bli lite spända på vad som händer med vår ferie. Jag har kollat och min CT gäller ut 2020 så jag hade lätt kunnat ändra till OSL-FRA-ICN-HND utan problem då det på sträckan FRA-ICN finns flera platser i business med Asiana. Men kompisens CT gick ut 15 januari och har inte tillräckligt med poäng för en fullpris Eurobonus-resa.

Så min undrar är vem som har ansvaret, om Lufthansa Group fortsätter att cancellera flyg till Kina i mars, för att ta oss på utresan till Tokyo via Seoul? Dvs vem tar vi kontakt med? Är det SAS i Tallinn? Vanliga SAS Eurobonus? Eller är det kanske Austrian? Misstänker att man kan bli bollad runt här. Någon med erfarenhet från detta "problem" som vet hur man går till väga? Stort tack på förhand för alla tips!

Har letat en del på "allmänna villkor" på SAS hemsida, Eurobonus-sidor osv. Men kan inte hitta svaret.

Jag har en CT-resa bokad hos SAS Tallinn nu mitten på mars från OSL-VIE-PEK-ICN (23 timmar stopp) GMP-HND. Hemresa NRT-ZRH-ARN-OSL.
Kompisen reser samma sträcka men ansluter i VIE och flyger från ARN.

Sträckan OSL-VIE-PEK går med Austrian. PEK-ICN med Air China. GMP-HND med Asiana.

Med tanke på Lufthansas cancelleringar nu till Kina ut februari börjar vi bli lite spända på vad som händer med vår ferie. Jag har kollat och min CT gäller ut 2020 så jag hade lätt kunnat ändra till OSL-FRA-ICN-HND utan problem då det på sträckan FRA-ICN finns flera platser i business med Asiana. Men kompisens CT gick ut 15 januari och har inte tillräckligt med poäng för en fullpris Eurobonus-resa.

Så min undrar är vem som har ansvaret, om Lufthansa Group fortsätter att cancellera flyg till Kina i mars, för att ta oss på utresan till Tokyo via Seoul? Dvs vem tar vi kontakt med? Är det SAS i Tallinn? Vanliga SAS Eurobonus? Eller är det kanske Austrian? Misstänker att man kan bli bollad runt här. Någon med erfarenhet från detta "problem" som vet hur man går till väga? Stort tack på förhand för alla tips!

Möjligt att Austrian själv ändrar åt er. Annars är min erfarenhet att SAs tillåter en (1) ombokning ifall något lidande sker. Men ni måste vänta på att flyget blir inställt. Det sistnämnda är goodwill, vilket är värt att nämnas.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen