Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2020)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Hultan1973

Ny medlem
Möjligt att Austrian själv ändrar åt er. Annars är min erfarenhet att SAs tillåter en (1) ombokning ifall något lidande sker. Men ni måste vänta på att flyget blir inställt. Det sistnämnda är goodwill, vilket är värt att nämnas.

OK, då får vi bara avvakta helt enkelt. Och om det är goodwill som du säger så finns det alltså inga "klara" regler vem som har ansvar?
 

Matore

Medlem
Kan man få SAS vanliga kundtjänst att boka om en befintlig 241, och sen låta Tallin applicera vouchern på nytt på måndagen? Är det nån risk med det?
 

squeezen

Medlem
Kan man få SAS vanliga kundtjänst att boka om en befintlig 241, och sen låta Tallin applicera vouchern på nytt på måndagen? Är det nån risk med det?
Risken (överhängande) är att Vanliga kundtjänst inte rör bokningen. Det är Tallinn only som ska ombesörja det. Har du tur kanske det slinker igenom och de ändrar men hoppas inte på för mycket.
 

Gaston

Medlem
En flight på min 2-4-1-bokning har blivit tidigarelagd ca 6 h. Jag är inte nöjd med den nya avgångstiden och undrar om man har rätt att utan kostnad ändra den flighten hos Tallinn? Eller är det flygbolaget(ANA) man ska kontakta?
 

fcx

Medlem
En flight på min 2-4-1-bokning har blivit tidigarelagd ca 6 h. Jag är inte nöjd med den nya avgångstiden och undrar om man har rätt att utan kostnad ändra den flighten hos Tallinn? Eller är det flygbolaget(ANA) man ska kontakta?

Du går genom Tallinn och det är utan avgift om det är pga tidtabellsändring.

Måste dock finnas award på den nya avgång du vill ha istället.
 

palmen

Moderator
Kan man få SAS vanliga kundtjänst att boka om en befintlig 241, och sen låta Tallin applicera vouchern på nytt på måndagen? Är det nån risk med det?
Vanliga SAS ska inte röra den bokningen, men större under har skett. Alltid risk att låta folk peta i en bokning de inte ska peta i. Risk att de gör något dumt.
 

Matore

Medlem
Avboking av hela resan.
Avboking av enskilda segment
ombokning till helt fel flygplats
ombokning till fel datum

Listan kan göras hur lång somhelst.
Detta är väl inga unika risker just för en 241 bokning. Det har väl snarare att göra med inkompetenta medarbetare som kan sabba vad som helst...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen