Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

folo

Medlem
Ber om ursäkt om detta redan är allmänt känt men CC på Norwegian ARN-OSD ropade nyss ut att de inte accepterar Revolut (och Electron+Maestro).
 

Hafermann

Medlem
Ber om ursäkt om detta redan är allmänt känt men CC på Norwegian ARN-OSD ropade nyss ut att de inte accepterar Revolut (och Electron+Maestro).
Helt galet gällande Revolut. Revolutkorten är ju Mastercard eller Visa ochbhar funkat överallt för mig. Varför skulle Norwegian välja det beslutet?
 
Som jag minns det har det väl aldrig gått att betala med kort som kräver en onlineuppkoppling. Jag har inte Revolut själv, men gissningsvis fungerar de inte helt offline och det är endast av det skälet Norwegian inte vill ta kreditrisken.
 

jonlindsten

Medlem
Jag försökte betala med Revolut på SAS till Umeå för någon månad sedan och det fungerade inte, min gissning kan vara eftersom det ej har uppkoppling till internet/mobil på grund av att vi är i luften? Fick ta ett annat kort istället.
 

Tonton

Medlem
I allmänhet så fungerar ju inte debitkort ombord flygplan och liknande ställen. Så ingen konstigheter att det är så med Revolut?
 

Delayed

Medlem
I allmänhet så fungerar ju inte debitkort ombord flygplan och liknande ställen.
Betyder det att vanliga bankkort inte fungerar ombord? Hur gör då Johnny för att bli full tro? :rolleyes:

Jag har som ni märker dålig koll på exakt hur ett debitkort definieras om det nu ens finns en entydig definition.
 

bstark

Medlem
Betyder det att vanliga bankkort inte fungerar ombord? Hur gör då Johnny för att bli full tro? :rolleyes:

Jag har som ni märker dålig koll på exakt hur ett debitkort definieras om det nu ens finns en entydig definition.

Ja min uppfattning är att debitkort är den absolut vanligaste kortformen, iallafall när jag kollar runt bland folk i min närhet.
 

JAONHA

Medlem
Det finns kredit resp debit kort.

Revolut räknas som ett debitkort men är klassat som prepaid dvs som det skrevs tidigare i tråden måste man kontrollera saldot innan transaktionen kan genomföras.Det står PrePaid i nedre vänstra hörnet på baksidan på kortet.

För den intresserade kan man kontrollera typ av kort och bank som gett ut ett kort via Free BIN/IIN Lookup Web Service - binlist.net

Mitt Revolut Mastercard identifieras ochsom svenskt och mitt Revolut Visa identifieras som engelskt. Båda räknas som PrePaid. o_O
 

Delayed

Medlem
Mitt Revolut Mastercard identifieras som svenskt och mitt Revolut Visa identifieras som engelskt.
Kollade på mitt Amex och det kom från "United States of America". Föga förvånande kanske med tanke på kortets namn...

Dock är det ett "vanligt" svenskt Amex. Ibland läser man om krav på kortets "utgivningsland", typ "accepterar enbart betalning från svenska kort". Hur ska man då tolka att ett "svenskt" Amex identifieras som om det kommer från USA?
 
Toppen