Senaste nytt

Singapore Airlines First Class nu bokningsbart med EuroBonus (2018-02-27)

Utifrån den här tråden har jag förstått att tillgängligheten på EU - SIN i F i princip är morgonflighten från LHR. Det verkar finnas någon som lyckats boka från FRA och någon agent har sagt att det även ska gå från ZRH, men det verkar högst osäkert.

Är det någon som vet om det går att koka ner det på samma sätt för SIN - EU? Är det en specifik flight som brukar ha tillgänglighet?
SIN FRA
SIN LHR
Till från ZRH är alltid bara nya Suites. Aldrig sett någon som kunnat bokat detta och sorry, agenter gissar mycket...

yes, tack. Antar att det är rutterna med 777 och inte 380 till såväl FRA som LHR?

Jag har lyckats boka två biljetter SIN FRA i F Q1 nästa år, det är med 777-avgången vid lunch, det fanns inget tillgängligt på A380n på kvällen, sen vet jag inte om det aldrig finns något på den avgången.

Hur brukar tillgänglighet vara. Är på jakt efter 2 biljetter, runt 3 dagar i Singapore och kan i princip åka närsomhelst efter 15 april.
Enligt ovan är det ringa som gäller.

Det man sa när jag frågade är att det är helt random när det släpps, så finns det ett mönster har åtminstone inte Tallinn räknat ut vad det är än.

Enligt ovan är det ringa som gäller.

Det man sa när jag frågade är att det är helt random när det släpps, så finns det ett mönster har åtminstone inte Tallinn räknat ut vad det är än.
Jag förstår att det är ringa som gäller. Jag var inte lat utan jag tänkte kolla här så jag inte ringer in och tar en plats i kön för någon som måste boka innan nyår. Jag läste här att kön är lång just nu och jag ville undvika att göra den längre.

Pratade precis med Tallin (Kristina) och enligt henne släpps numera platser i F med SQ endast nära inpå. Hon pratade om dagar upp till någon vecka. Och att det i princip alltid bara är en plats.

Jag ville ha två platser ngn gång i Okt/Nov men det var tvärkört. Bad henne titta i närtid också men hon hittade bara singelplatser från FRA och LHR.

Då finns det alltså inte längre något flygbolag man kan boka två platser i first med lite längre framförhållning :/

Pratade precis med Tallin (Kristina) och enligt henne släpps numera platser i F med SQ endast nära inpå. Hon pratade om dagar upp till någon vecka. Och att det i princip alltid bara är en plats.

Jag ville ha två platser ngn gång i Okt/Nov men det var tvärkört. Bad henne titta i närtid också men hon hittade bara singelplatser från FRA och LHR.

Då finns det alltså inte längre något flygbolag man kan boka två platser i first med lite längre framförhållning :/

Jag bokade drygt tre månader i förväg med Singapore, men jag kanske hade otrolig tur då? Detta var för någon vecka sen när jag bokade två platser F i mars.

Toppen