Senaste nytt

SAS Boeing 737-600 checkar ut innan jul

Det gjorde man, men inte direkt hård marknadsföring. Priset gjorde även att många nog avstod flighten. Hade det kostat 1500 hade betydligt fler bokat.
Jo det har do nog rätt i 3000 för en Stockholm-oslo är ju ganska dyrt men läste på bjorn pilot att 737-600 var ett ganska effektivt flygplan så varför bestämde man sig för att skrota den?

Jo det har do nog rätt i 3000 för en Stockholm-oslo är ju ganska dyrt men läste på bjorn pilot att 737-600 var ett ganska effektivt flygplan så varför bestämde man sig för att skrota den?
För att det är typ 20 år gammalt, finns andra plan som är mer fördelaktiga rent ekonomiskt. Lär också varit något större underhåll på gång samt att utbyte av hela inredningen hade behövts. Sas ska dessutom gå mot enhetsflotta med Airbus så flera Boeing fasas ut framöver. CRJ planen kan ofta täcka behovet av ett plan i denna storlek.

För att det är typ 20 år gammalt, finns andra plan som är mer fördelaktiga rent ekonomiskt. Lär också varit något större underhåll på gång samt att utbyte av hela inredningen hade behövts. Sas ska dessutom gå mot enhetsflotta med Airbus så flera Boeing fasas ut framöver. CRJ planen kan ofta täcka behovet av ett plan i denna storlek.
Jo så är det nog vad tror vi kommer cityjet eller regional jet beställa några nya crj för att täcka upp efter dom här det skiljer ju ganska många stolar mellan en a320neo och crj

Last edited:
Det såldes enbart plus samt att det vad jag hört var lite inbjudet folk också, skulle bara vara "plus" ombord. Även en person som inte hade noterat att det var en specialflygning och tydligen var mindre road över omvägen.
Lite kul om man tror att det bara är en ti. Med flygning o så tar det 2 och en halv timma haha

Ni verkar ha haft en kul resa, inte minst baserat på av hur glada två av medpassagerarna på SK886 var :)

(Jag lider med dig @ilon; så många timmar på Alanda en lördagkväll kan inte vara kul...)

Själv tyckte jag det var lite sorligt att se henne stå helt övergiven vid gate på OSL bara några timmar efter sista flygningen, kanske inte ens medveten om hennes fortsatta öde :(

IMG_0243.JPG

Toppen