Senaste nytt

SAS aktier

@Tonton Detta samsvarar med min syn faktiskt om en möjlig lägre topp runt 18 sek innan nyår. Mer troligt nu då 15 passerades enkelt tror jag definitivt. Oavsett ingen ingång från min sida denna gång, men ett möjligt givande litet bet är det för den riskbenägna som bortser från alla de omvärldsfaktorer som kan ställa till det. :)

Last edited:
Åkte till Miami i ett fullsmockat SAS-plan i förra veckan, och en kollega åkte i ett Norwegian-plan som var helt tomt. Lekte med tanken att köpa en stek i SAS baserat på den grundliga marknadsundersökningen, men gjorde det aldrig. Ångrar mig en smula just nu när SAS-aktien är +10% för dagen.

@Tonton Detta samsvarar med min syn faktiskt om en möjlig lägre topp runt 18 sek innan nyår. Mer troligt nu då 15 passerades enkelt tror jag definitivt. Oavsett ingen ingång från min sida denna gång, men ett möjligt givande litet bet är det för den riskbenägna som bortser från alla de omvärldsfaktorer som kan ställa till det. :)

Du fick den redan idag! Dagens högsta kurs:18,03 :)
Själv köpte jag efter strejken på 13,30. Är aningen lockande att plocka hem vinsten nu - men tror jag vågar behålla dem ett tag till :)

@Coalcandy Grattis! Det går att göra bra pengar i SAS helt klart med rätt ingång. Ofta snabba rörelser både upp och ner så timing är viktigt. Kul att vi testar 18:- idag bara en dryg månad efter mitt inlägg då aktien fortsatt låg på 13-talet.

Verkligen en trevlig rapport. Som SASian blir jag såklart glad över detta även utan personlig vinning denna gång. Jag tror dock fortsatt inte på kurser i närheten av toppen för knappt ett år sedan denna vända, men vi får se.

Kursen upp över 9 % på fredagen omsatts över 11 miljoner aktier på fredagen, på en månad är uppgången 26%

Siffrorna ser bra ut för SAS, kan snabbt ändras när kabinanställdas avtal skall omförhandlas
SAS: Förväntat resultat före skatt bättre än tidigare kommunicerat, drivet av starka passagerarsiffror - Nordnet

Baserat på det jag har diskuterat med mina kontakter på SAS så är i princip nästan garanterat strejk i vår - således jag skulle inte vara allt för lång i SAS just nu...

Toppen