Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Varje gång vi applicerat en 2-4-1 och senare gjort en ändring så här vouchern försvunnit och vi har behövt ringa in för att få till den igen. Finns det något knep som jag missat? Det hade inte varit något problem om man alltid har dubbelt så många poäng gentemot vad man ska använda, men så är inte alltid fallet.
Kom på en kreativ lösning på problemet. Har dock inte testat om det funkar..:D Någon som vet?
Boka önskad utresa samt dummyretur i ekonomi utan voucher. Då bör ju den oanvända 2-4-1 ploppa upp vid ändring av resan precis som vid ny bokning istället för att försvinna.

Första gången jag skriver, har mest ugglat igenom trådarna senaste månaderna(!)

En sak jag inte riktigt blir klok på, när man ska boka en award resa på sas hemsida (star alliance) så står det som oftast under biz biljetterna att det rör som sig om I klass, oavsett som det är med lufthanska, Singapore eller liknande. Men det är inte samma som first kabin, rätt?
Blir inte riktigt klok på var man ska kunna ta reda på om det finns platser i first på sas hemsida.. Blir hemskt glad om någon kan peka mig i rätt riktning.

Jo, men jag tänker mig hur man vet det finns lediga platser att boka om man inte kan se det på hemsidan..
Man ringer till SAS för att höra sig för. De kan relativt snabbt söka av en viss månad om det är en viss linje du letar tillgänglighet på. Eller så använder man någon annan Star Alliancemedlems sökmotor, t ex Uniteds eller Avianca Lifemiles, de visar även första klass, som betecknas O istället för I.

Jo, men jag tänker mig hur man vet det finns lediga platser att boka om man inte kan se det på hemsidan..
Det kan du inte se, dvs du får ringa in och fråga.
Sen kan du visserligen använda United, ana, awardfares mfl sidor för att söka och se Firstly tillgänglighet, finns dock ingen garanti att sas kan boka det du ser, och sas kan ha tillgänglighet som de andra bolagen inte ser.

I är award för business.
O är award för First.

Tillgången på LH F verkar ha minskat på sistone, är det tillfälligt?
När jag tittar ex på MEX och BOG brukar det vara hyfsat bra, nu ser jag att det visserligen är rätt bra bokat med bara F2, F3 etc och då släpps ju inget. Men även när det finns F8 så har inga stolar släppts till EB. Trendbrott eller tillfällighet?

Tillgången på LH F verkar ha minskat på sistone, är det tillfälligt?
När jag tittar ex på MEX och BOG brukar det vara hyfsat bra, nu ser jag att det visserligen är rätt bra bokat med bara F2, F3 etc och då släpps ju inget. Men även när det finns F8 så har inga stolar släppts till EB. Trendbrott eller tillfällighet?

Har varit tunt de senaste veckorna, framförallt mot Asien. Om det är tillfälligt eller ej återstår att se.

Hur bokar man sittplatser på sin bokade awardresa? (på sas classic?) Spelar flygbolag roll? Har bokat med LH, SQ och Austrian. KAn man boka leg för leg?

Toppen