Senaste nytt

SAS intra-Europa i business class

Jag måste ändå ge SAS lite cred för att de har en helt öppen sida som av naturliga skäl till största delen innehåller kritik mot dem själva. Vet ej, men kan inte tänka mig att det är så vanligt. Modigt!
 
Det är ändå lite konstigt att SAS väljer att urholka konceptet med C genom att göra någonting så gratis som att dra för en gardin när den finns. Även om det kanske inte är den enda anledningen till att man väljer att flyga C inom Europa, så är det betydligt lugnare i C kabinen med gardin än utan och det känner man efter en flygning.

Att man sparar in på mat och andra kostnader när man skall spara pengar kan jag förstå att någon tycker är logiskt, men det mjuka som är mer eller mindre gratis? :confused:
 
Det är ändå lite konstigt att SAS väljer att urholka konceptet med C genom att göra någonting så gratis som att dra för en gardin när den finns. Även om det kanske inte är den enda anledningen till att man väljer att flyga C inom Europa, så är det betydligt lugnare i C kabinen med gardin än utan och det känner man efter en flygning.

Att man sparar in på mat och andra kostnader när man skall spara pengar kan jag förstå att någon tycker är logiskt, men det mjuka som är mer eller mindre gratis? :confused:

SAS dumsnålhet verkar inte ha några gränser.

Nej, jag tycker det får vara nog med SAS identitetskris. Bestäm vad ni vill vara. Sänk priserna eller ta sig i kragen och förbättra produkten.. det går inte att ha både och.
 
Vet inte om jag skall posta detta i tråden "SAS - det här har ni gjort bra" eller här. Jag bestämde mig för det senare...

Vet inte om jag inte har alltför låga krav eller om servicen var oerhört professionell på den London T/R i C som jag företog mig denna vecka. Servicen var mycket bra, maten var välsmakande och dividern fanns på plats och bevakades (bägge vägarna!). Känner inte igen de beskrivningar som har lämnats tidigare i tråden men det kanske beror på att man har haft otur eller högt ställda förväntningar
I mitt fall var kabinpersonalen oerhört uppmärksamma och sociala vilket förhöjde upplevelsen enormt.

I samband med avstigning passade jag på att lämna beröm till dem för det arbete de utfört vilket uppskattades.
 
Vet inte om jag skall posta detta i tråden "SAS - det här har ni gjort bra" eller här. Jag bestämde mig för det senare...

Vet inte om jag inte har alltför låga krav eller om servicen var oerhört professionell på den London T/R i C som jag företog mig denna vecka. Servicen var mycket bra, maten var välsmakande och dividern fanns på plats och bevakades (bägge vägarna!). Känner inte igen de beskrivningar som har lämnats tidigare i tråden men det kanske beror på att man har haft otur eller högt ställda förväntningar
I mitt fall var kabinpersonalen oerhört uppmärksamma och sociala vilket förhöjde upplevelsen enormt.

I samband med avstigning passade jag på att lämna beröm till dem för det arbete de utfört vilket uppskattades.

Detta är SAS när de är som bäst, men tyvärr är detta långtifrån alltid fallet. Vilket gör det lite slumpartat, till stor del beroende på besättningen. Känns som hela denna tråden kretsar kring väligt olika servicenivåer beroende på besättning på varje enskild flight. Kul du fick den rätta SAS andan.
 
Last edited:
Flög hem igår LHR-GOT(737-600), satt bakom gardinen som faktiskt denna gång fanns på plats bakom business efter rad 3 (så även extra fick sitta bakom skynket!) Hur är erfarenheterna den sista tiden med gardinen?!
 
Jag gjorde två t/r GOT-LHR för ett par veckor sedan och där var det gardin på plats bakom Eco Extra, som räckte till rad 5-6 (beroende på flight). Alla fyra flighter.

(själv satt jag bakom gardinen)
 
Gjort 6 flighter med Sas senaste 3 dagarna (nytt rekord för mig btw) på MD81, CRJ900, A321, B736, B737, B738. På ingen av dem användes något skynke. På Ath-Cph fanns en divider placerad mellan C och Y, men som saknade skynke. Skynket fanns på Osl-Cph, men användes ej. Kanske inte så relevant på flygningar inom Skandinavien, men ändå.
På flyget ner till Ath fanns varken divider eller skynke (A321).
 
Toppen