Senaste nytt

SAS intra-Europa i business class

De är väl inte färre ombord efter klockan 9 på dagarna? På morgonen får ju hela kabinen frukostservering och det går ju bra.

De är väl inte färre ombord efter klockan 9 på dagarna? På morgonen får ju hela kabinen frukostservering och det går ju bra.

För bara 3 år sedan så vet jag att det var en person extra i kabinbesättningen ända fram till klockan 09:30 (frukosten serverades fram tills då på den tiden). Skulle inte alla förvåna mig om det är så nuförtiden också. Ska ta och räkna ett par gånger!

Sen har jag dessutom hört att frukosten lär vara enklare att få ut till kunderna eftersom ingen dryck utöver kaffet serveras till. Vid lunch- och middagsservering hade det blivit som så att man först delar ut boxar, ibland till nästan hela kabinen, sedan går runt med dryckesvagnar, sen ut med kaffe, samla in boxarna... Dessutom ska Economy inte glömmas bort. Finns trots allt en anledning till att kabinpersonalen är fler än vad som behövs på vissa utrikeslinjer där C och Y kan ta upp stor plats och där flyglinjen är kort.

Åkte SAS C-klass ARN-CDG-ARN i april innan champagnen togs bort. Avskiljare fanns vid båda flygningarna (MD80 respektive B737-800). Uppmärksam service, varm mat och på återvägen fick jag som pricken över i en goodie-bag med två flaskor champagne och nötter att ta med hem till sambon! Trodde inte det var sant... Är det nu under sommaren som produkten rasat ihop?

Testar C-klass ARN-NCE den 6 oktober. Fortsättning följer...

Flög intra Europa C med SAS idag. Kan inte förstå att det ska vara så svårt att dra för gardinen, så man slipper sitta och äta en förövrigt undermålig måltid i toakön!!!

Det positiva var väl att den röda klädnypan var kvar..... eller det kanske bara var pa intercont de skulle försvinna:)

Ja, feedback om främre toa är för de som sitter framför gardinen samt att ha den stängd hade minskat trafiken avsevärt i främre delen.
Jag har fortfarande inte sett någon flygvärdinna be passagerare att nyttja "bakre toa".

Det händer att personalen hänvisar till bakre toan även på SAS. Men det är ju väldigt ovanligt. Och med den olyckliga placeringen av rad 1 på B736 kan det bli rätt otrevligt under måltiden.

Flög SK2586 BCN-ARN idag. Dividern på plats och fördragen, vid rad 4 (1-3 var C, 4 Y). Dock nyttjade en hel del M-passagerare toan fram, utan tillsägelse från FA eller purser.

Toppen