Senaste nytt

Alltid problem på SAS business-stolar, eller har jag bara otur?

Skickade ett svar nu om att jag ville ha en förklaring på varför jag får så få poäng jmf med andra, får se vad (om) de svarar.

SAS blir verkligen bara sämre och sämre. Jag tyckte att 50 EUR som Austrian gav var snålt, men det är fortfarande värt bra mycket mer än 2 000 poäng, och då har jag ingen status alls i deras program och bråkade inte alls om stolen utan blev erbjuden det proaktivt av cabin crew under flighten när de såg att stolen krånglade.

Kan uppdatera o säga att jag nu, efter påtryckningen igår, fått 2 000 poäng per person för felet. Vilket skämt. Min kollega som är statuslös o åkte Go Light nyligen fick 10 000 för bråkande IFE. Kan det finnas nån poäng (pun intended) att trycka på igen eller ska man bara ge upp..?
Otroligt, precis samma sak för mig. Utebliven ersättning men efter påtryckning mellan 2-3 tusen poäng per pax. Då har jag klagat under senaste flighten på städningen, stolen, wifi m.m. Vissa får ju 5000 bara för Wifi i go som EBB eller EBS... suck...

Skickade ett svar nu om att jag ville ha en förklaring på varför jag får så få poäng jmf med andra, får se vad (om) de svarar.

SAS blir verkligen bara sämre och sämre. Jag tyckte att 50 EUR som Austrian gav var snålt, men det är fortfarande värt bra mycket mer än 2 000 poäng, och då har jag ingen status alls i deras program och bråkade inte alls om stolen utan blev erbjuden det proaktivt av cabin crew under flighten när de såg att stolen krånglade.
Det enda svar du kommer att få, om något är att 2.000 poäng är maximalt vad dom kan ge dig och att dom därmed avslutar ärendet.

Det enda man kan göra är att rösta med fötterna och inte åka SAS om du inte måste. Som tur är finns det inget krav på att åka ett enda ben med SAS för att få status i Eurobonus. Välj ett bolag som tar bra hand om sina kunder (och personal) istället!

Last edited:
Bra för dig @Lukas S att du fick vettig kompensation, men håller med @Remington Steele att jag alltid har kört den trevliga approachen och kammat verkligen noll sist. Sist att man ska behöva tjata och hota med ARN för att få en skälig ersättning när något går fel.

Late to the show här men har upplevt spöktryckningar på touchen på IFEn, nu senast på SK966 (HKG-CPH).

Kapacitiva touchskärmar jagar en referenspunkt. Ett trick som kan hjälpa är att lägga båda handflator och armar mot skärmen ett tag (10+ sekunder) för att flytta referensen för touch en bit. Hjälpte mig på den flighten, placebo eller inte.

Detta trick fungerar också på strulande Elektroluxspisar och hällar.

Ja, jag har jobbat med sånt här, PCAP touch är skitsvårt. Mobiltelefontillverkare har våningsplan av folk för att få det att fungera så stabilt som vi är bortskämda med på våra telefoner.

Satt på 2D på SK945 till ORD förrförra veckan.. Stolen strulade hela tiden, klassiska "tappade luft". CC försökte reseta stolen och sen hela systemet men den blåste upp sig och tappade sedan luft. De gav upp och meddelade att "stolen är nog tyvärr trasig". Det var ganska så störande på en långflight.

Jag skrev ett trevligt men tydligt mail till supporten rörande detta och fick 30000 EB i kompensation.

Toppen