Senaste nytt

Alltid problem på SAS business-stolar, eller har jag bara otur?

Har varit med om att den blåses upp och tappar luft om vartannat. Trodde det var någon form av skev massagefunktion som vägrade stänga av sig så höll på trycka på massa knappar utan framgång. Gav upp och somnade om...
 
Kan uppdatera att det var kaputt även på SK927 den 20 sept på första raden. De försökte lösa det på plats i CPH men utan framgång. Anmälde till SAS efter resan och fick nu mail om att de beklagade att stolen OCH hörlursuttaget var trasigt men att de hoppas att jag vill åka med dem igen framöver. Ingen ersättning alls erbjöds. Jag är faktiskt helt stum. Man bokar resor i business class long-haul, både jag och min sambo långvariga EBG/EBD med 75% av flygningarna i business o resterande i Plus, och sen kommer man på ett plan där både stolen och IFE är trasigt, och får svaret att de beklagar problemen men inte ens några fjuttiga poäng som ersättning. SAS blir fanimej bara sämre och sämre. Väldigt synd att man bor där man bor, hade gladeligen gett upp SAS helt om man bodde utomlands.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Kan uppdatera att det var kaputt även på SK927 den 20 sept på första raden. De försökte lösa det på plats i CPH men utan framgång. Anmälde till SAS efter resan och fick nu mail om att de beklagade att stolen OCH hörlursuttaget var trasigt men att de hoppas att jag vill åka med dem igen framöver. Ingen ersättning alls erbjöds. Jag är faktiskt helt stum. Man bokar resor i business class long-haul, både jag och min sambo långvariga EBG/EBD med 75% av flygningarna i business o resterande i Plus, och sen kommer man på ett plan där både stolen och IFE är trasigt, och får svaret att de beklagar problemen men inte ens några fjuttiga poäng som ersättning. SAS blir fanimej bara sämre och sämre. Väldigt synd att man bor där man bor, hade gladeligen gett upp SAS helt om man bodde utomlands.

På dem igen. Skapa ett nytt ärende via formuläret på hemsidan. Beskriv lite om hur trevlig servicen var men hur besviken du blev på stol och IFE
 
Kan uppdatera att det var kaputt även på SK927 den 20 sept på första raden. De försökte lösa det på plats i CPH men utan framgång. Anmälde till SAS efter resan och fick nu mail om att de beklagade att stolen OCH hörlursuttaget var trasigt men att de hoppas att jag vill åka med dem igen framöver. Ingen ersättning alls erbjöds. Jag är faktiskt helt stum. Man bokar resor i business class long-haul, både jag och min sambo långvariga EBG/EBD med 75% av flygningarna i business o resterande i Plus, och sen kommer man på ett plan där både stolen och IFE är trasigt, och får svaret att de beklagar problemen men inte ens några fjuttiga poäng som ersättning. SAS blir fanimej bara sämre och sämre. Väldigt synd att man bor där man bor, hade gladeligen gett upp SAS helt om man bodde utomlands.
Då hamnar du hos samma agent som mig... klagat många gånger då det varit problem med diverse saker i C. Ofta stolen. Många får 30K(!!!) poäng. Jag får "vi ska ta detta vidare, tråkigt vi inte levde upp till dina förväntningar..." bla bla. Ingen ersättning. Ridå. (EBD)
 
Då hamnar du hos samma agent som mig... klagat många gånger då det varit problem med diverse saker i C. Ofta stolen. Många får 30K(!!!) poäng. Jag får "vi ska ta detta vidare, tråkigt vi inte levde upp till dina förväntningar..." bla bla. Ingen ersättning. Ridå. (EBD)

Under all jävla kritik. Jag passade på att skicka in det igen på formuläret nu och dels maila SAS diamantsupport. Samt svara på det första mailet med att jag förväntar mig någon sorts ersättning, t.ex. poäng, eller så får jag ta det vidare med t.ex. ARN (där jag vunnit mot SAS förut och fått pengar). Undrar om jag får något vettigt svar. Eftersom det är SAS man har att göra med gissar jag att jag inte får något vettigt svar och då får jag väl testa att skicka in till ARN och se vad de säger. Som tur är tog jag både filmer och foton för att "bevisa" felen och bad om papper från purser om att det var trasigt. Intressant ändå att SAS väljer att reta upp en hyfsat lojal (om än missnöjd) kund på det här sättet istället för att bara ge ut lite poäng.
 
Kan uppdatera o säga att jag nu, efter påtryckningen igår, fått 2 000 poäng per person för felet. Vilket skämt. Min kollega som är statuslös o åkte Go Light nyligen fick 10 000 för bråkande IFE. Kan det finnas nån poäng (pun intended) att trycka på igen eller ska man bara ge upp..?
 
Kan uppdatera o säga att jag nu, efter påtryckningen igår, fått 2 000 poäng per person för felet. Vilket skämt. Min kollega som är statuslös o åkte Go Light nyligen fick 10 000 för bråkande IFE. Kan det finnas nån poäng (pun intended) att trycka på igen eller ska man bara ge upp..?

Har ingen erfarenhet av en sån situation personligen men hade det varit jag hade jag tryckt på ordentligt, vilket skämt!
 
Har ingen erfarenhet av en sån situation personligen men hade det varit jag hade jag tryckt på ordentligt, vilket skämt!

Jag har aldrig sett någon som fått mindre än 15K i ersättning per leg och passagerare för detta, och de flesta andra verkar ju få 30K per passagerare o leg, så man undrar lite hur de resonerar.

Jag förstår till fullo att SAS inte alls bryr sig om mig och att jag inte gör någon skillnad för deras resultat, men det är ändå spännande att se hur de väljer att behandla sina kunder.
 
Kan uppdatera o säga att jag nu, efter påtryckningen igår, fått 2 000 poäng per person för felet. Vilket skämt. Min kollega som är statuslös o åkte Go Light nyligen fick 10 000 för bråkande IFE. Kan det finnas nån poäng (pun intended) att trycka på igen eller ska man bara ge upp..?

De verkar vilja klämma åt flödet av kompensationspoäng, men lyckas selektivt.
 
Jag har aldrig sett någon som fått mindre än 15K i ersättning per leg och passagerare för detta, och de flesta andra verkar ju få 30K per passagerare o leg, så man undrar lite hur de resonerar.

Jag förstår till fullo att SAS inte alls bryr sig om mig och att jag inte gör någon skillnad för deras resultat, men det är ändå spännande att se hur de väljer att behandla sina kunder.
Ge inte upp. Det är skandalöst att inte ge skälig ersättning. På dem igen.
 
Toppen