Senaste nytt

Alltid problem på SAS business-stolar, eller har jag bara otur?

Satt på 2D på SK945 till ORD förrförra veckan.. Stolen strulade hela tiden, klassiska "tappade luft". CC försökte reseta stolen och sen hela systemet men den blåste upp sig och tappade sedan luft. De gav upp och meddelade att "stolen är nog tyvärr trasig". Det var ganska så störande på en långflight.

Jag skrev ett trevligt men tydligt mail till supporten rörande detta och fick 30000 EB i kompensation.
Fantastiskt bra kompensation. Skrev du utryckligen du ville ha det eller fick du det utan ens föreslå/utan knussel?
 

Rogbjo

Medlem
Då sitter man på SK953, A340, på en stolsdyna som känns väldigt svampig och flyttar man på röven så slår den igenom dynan och det är väldigt oskönt.
Är det olika säten i 330 och 340? Har inte haft den här känslan när jag tidigare endast flugit 330.
Till råga på allt så bytte de till en 340 i sista minuten.
 

Kimmen00

Medlem
Då sitter man på SK953, A340, på en stolsdyna som känns väldigt svampig och flyttar man på röven så slår den igenom dynan och det är väldigt oskönt.
Är det olika säten i 330 och 340? Har inte haft den här känslan när jag tidigare endast flugit 330.
Till råga på allt så bytte de till en 340 i sista minuten.

Uppenbarligen trasig luftkudde.. be dem resetta systemet
 

palmen

Moderator
Då sitter man på SK953, A340, på en stolsdyna som känns väldigt svampig och flyttar man på röven så slår den igenom dynan och det är väldigt oskönt.
Är det olika säten i 330 och 340? Har inte haft den här känslan när jag tidigare endast flugit 330.
Till råga på allt så bytte de till en 340 i sista minuten.
Det brukar hjälpa om du själv ställer in hårdheten i dynan (finns knappar i stolen för det). Jag brukar ofta behöver dra upp hårdheten till 3-4 pluppar för att inte "sitta igenom" stolen. Om det ändå inte hjälper så kan stolen absolut vara trasig (luftdynan) och en reset av stolen hjälper då ibland,
 

Canadien

Medlem
Det är inte bara SAS som har problem med de där blåskuddarna. Fick en platt rackare på LH A350 för någon månad sedan.
 

Rogbjo

Medlem
Det brukar hjälpa om du själv ställer in hårdheten i dynan (finns knappar i stolen för det). Jag brukar ofta behöver dra upp hårdheten till 3-4 pluppar för att inte "sitta igenom" stolen. Om det ändå inte hjälper så kan stolen absolut vara trasig (luftdynan) och en reset av stolen hjälper då ibland,
Den peakar på 3 sen är det stopp, drar man ned till 1 så är det inte mycket till dyna kvar. Personalen tycker den är OK.
 
Toppen